Ο καιρός επηρεάζει την ποιότητα του γάλακτος που πίνουµε, υποστηρίζουν επιστήµονες από το Πανεπιστήµιο του Νιούκαστλ της Βρετανίας. Από έρευνα που έκαναν σε φάρµες στην Αγγλία, διαπίστωσαν ότι το γάλα που συλλεγόταν κατά τη διάρκεια ξηρών καλοκαιριών και στη διάρκεια των χειµώνων που διαδέχονταν αυτά τα καλοκαίρια, είχανµεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κορεσµένα λίπη και πολύ λιγότερα ωµέγα-3 λιπαρά οξέα απ’ ό,τι όταν συλλεγόταν σε περιόδους µε πιο φυσιολογικό καιρό.
Οπως τόνισαν οι ερευνητές, η ποιότητα του βιολογικού γάλακτος που πωλούνταν στα σούπερ µάρκετ δεν παρουσίαζε διαφοροποιήσεις που σχετίζονταν µε τις κλιµατικές συνθήκες, καθώς είχε µεγαλύτερη περιεκτικότητα στα θρεπτικά για τον οργανισµό λιπαρά οξέα. Η δρ Μπάτλερ µαζί µε τους συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι ορισµένες συσκευασίες «συµβατικού» γάλακτος περιείχαν χαµηλές ποσότητες ωµέγα-3 και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, γεγονός το οποίο φανερώνει ότι η διατροφή των αγελάδων σε φρέσκο χορτάρι ήταν φτωχή.
Οι ειδικοί εξέτασαν δείγµατα από γάλα το οποίο προήλθε από το άρµεγµα αγελάδων σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, από το 2006 µέχρι το 2007. ∆ιαπίστωσαν ότι ανάλογα µε τις µετεωρολογικές συνθήκες που επικρατούσαν ανά εποχή (άνοιξη, χειµώνας, καλοκαίρι), το γάλα παρουσίαζε διαφοροποίηση ως προς τα θρεπτικά του συστατικά.
Ίσως σας ενδιαφέρουν:
Σχετικά άρθρα:
- Τράπεζα μητρικού γάλακτος στην Αυστραλία
- Η ποιότητα μιας σχέσης επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου και αντίστροφα
- Πως ο καιρός επηρεάζει την υγεία μας
- Το DHA λιπαρό οξύ περιορίζει τους καρκινικούς όγκους
- Ωμέγα-3 κατά εκφύλισης της ωχράς κηλίδας
- Ποδήλατο για καλύτερη ποιότητα ζωής
- Η διατροφή της μητέρας επηρεάζει την όσφρηση του παιδιού
- Το καθημερινό σεξ βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος
- Τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής
- Η έλλειψη βιταμίνης D επηρεάζει αρνητικά ανθρώπους με καρδιακή ανεπάρκεια
- Τα ψάρια (όχι τηγανητά) μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού στις γυναίκες
- Τα ωμέγα-3 καθυστερούν τη γήρανση
- Το παλμιτολεϊκό οξύ που περιέχεται στα γαλακτοκομικά, ενδέχεται να προτατεύει από τον διαβήτη
- Το παθητικό κάπνισμα επηρεάζει την ακοή
- Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει την παραγωγικότητα
Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με πορίσματα για τη διατροφή. Αλλά συχνά οι πληροφορίες είναι αντιφατικές και προκαλούν σύγχυση. Το πολύπλοκο αυτό τοπίο ξεδιαλύνει το βιβλίο του Ζήση Ψάλλα, Πολύ Πιθανό Αλλά Όχι Αποδεδειγμένο - Κυνηγώντας την υγιεινή διατροφή, το οποίο παρουσιάζει βήμα-βήμα τις ανακαλύψεις της διατροφικής επιστήμης (εκδόσεις Αρχιπέλαγος).