Η δίαιτα South Beach

O Arthur Agatston και τα βιβλία του

Η δίαιτα South Beach δημιουργήθηκε από τον καρδιολόγο Arthur Agatston και υπόσχεται εμφανή αποτελέσματα σε μικρό χρονικό διάστημα. Έχει τρεις φάσεις όπως συμβαίνει με άλλες παρόμοιες δίαιτες που στηρίζονται στην κατανάλωση λίγων υδατανθράκων (Atkins και Dukan). Στην πρώτη φάση της δίαιτας South Beach απαγορεύονται όλες οι υδατανθρακούχες τροφές και δίδεται έμφαση στις πρωτεϊνούχες τροφές όπως το κοτόπουλο, το κόκκινο κρέας, η γαλοπούλα, το ψάρι και οστρακοειδή. Επίσης επιτρέπονται και λαχανικά τα οποία έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τέλος επιτρέπονται όσα τυριά είναι χαμηλά σε λίπος, τα αβγά και οι ξηροί καρποί. Στη δεύτερη φάση επιτρέπονται  οι τροφές που  απαγορεύονται στην πρώτη φάση αλλά όχι σε συχνή βάση. Η τρίτη φάση θα μπορούσε να θεωρηθεί και η φάση της διατήρησης των κιλών.

Η πρώτη φάση χαρακτηρίζεται ως η πιο δύσκολη. Η δυσκολία έχει να κάνει με την αποφυγή των φρούτων, των ζυμαρικών, του ψωμιού, γλυκών, πατάτας, ρυζιού, και γενικότερα ζάχαρης.

Στην δεύτερη φάση τα τρόφιμα που απαγορεύθηκαν αρχίζουν να ξανάρχονται στο προσκήνιο αλλά σε μικρότερη συχνότητα (π.χ. κατανάλωση παγωτού αλλά όχι κάθε βράδυ). Η απώλεια βάρους δεν θα είναι δραματική αλλά θα είναι συνεχιζόμενη και μόνιμη και θα διαρκεί όσο χρειάζεται κάποιος για να χάσει τα παραπανίσια κιλά. Κατά την δεύτερη φάση η τάση προς υπερφαγία έχει καταπολεμηθεί.

Στην τρίτη φάση υπάρχει η έννοια της συντήρησης και ο Arthur Agatston δίνει έμφαση στο γεγονός του ότι όταν το βάρος αρχίζει να αυξάνεται θα πρέπει να ξεκινά η φάση 1.

Ανεξάρτητα την φάση στην οποία βρίσκεται κάποιος θα πρέπει να ακολουθεί τις εξής συμβουλές:

  • Να πίνει τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό.
  • Να περιορίζει την κατανάλωση του καφέ (και της καφεΐνης γενικότερα) στην μία κούπα την ημέρα.
  • Να λαμβάνει μια ταμπλέτα πολυβιταμινούχου και μεταλλικού συμπληρώματος.
  • Να λαμβάνει πάνω από την ηλικία των 50 μόνιμα συμπλήρωμα ασβεστίου.

 

Φάση – Διάρκεια
Χαρακτηριστικά Υποθετική Απώλεια Κιλών Σχόλια
1η Φάση 

(2 εβδομάδες)

  • Απαγορεύονται οι υδατανθρακούχες τροφές
  • Κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφών
  • Κατανάλωση τυριών με χαμηλά λιπαρά
  • Κατανάλωση αβγών
  • Κατανάλωση ξηρών καρπών
  • Κατανάλωση λαχανικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
  • Κατανάλωση ελαιολάδου
4-7,5 κιλά σε 2 εβδομάδες Είναι η πιο δύσκολη φάση του διαιτητικού σχήματος 

Αποφεύγεται η κατανάλωση οινοπνεύματος

2η Φάση 

(Όσο επιθυμεί ο επιχειρών το διαιτητικό σχήμα)

Ξεκινούν να εισάγονται τροφές που ήταν απαγορεύμενες. 0,5-1 κιλό ανά εβδομάδα Η διάρκεια είναι συνδεδεμένη με την συνολική επιθυμητή
απώλεια
3η Φάση Η φάση αυτή είναι φάση διατήρησης Εάν υπάρξει αύξηση κιλών ξεκινά πάλι η φάση 1

 

Ειδικά Σημεία στην South Beach

  • Η South Beach δίνει έμφαση σε ένα καλό πρωινό γεύμα και προσπαθεί να μην υπάρχουν μεγάλα διαστήματα νηστείας. Αυτό βεβαίως όχι απλά είναι το πρώτο πράγμα που μαθαίνει ο απανταχού φοιτητής της Διατροφής, αλλά έχει περάσει και στη συνείδηση του μη εξειδικευμένου συνανθρώπου μας εδώ και δεκαετίες.
  • Η South Beach αξιώνει πέντε γεύματα καθημερινώς (τρία κύρια και δυο σνακς).
  • Προτείνει την λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων, τον περιορισμό της καφεΐνης, και την πόση ικανοποιητικών ποσοτήτων νερού κατά την προσπάθεια της απώλειας βάρους, πράγμα το οποίο αποτελεί κοινή πρακτική για όλους τους γνώστες του αντικειμένου.
  • Αναφέρει ότι κάνουμε χρήση μόνο των ‘καλών υδατανθράκων και λιπών’ και αποφεύγουμε γενικότερα τους υδατάνθρακες που προέρχονται από τα γλυκά κάτι το οποίο έχει πλέον περάσει στην σφαίρα του τετριμμένου.
  • Επίσης η South Beach επιβάλλει για δυο εβδομάδες πρωτεϊνούχες τροφές και υπόσχεται απώλεια 4 – 8 περίπου κιλών. Γενικά τα πρωτεϊνικά γεύματα οδηγούν σε γρήγορη απώλεια βάρους.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης