Οι άνδρες που παίρνουν καθημερινά συμπληρώματα βιταμίνης Ε, είναι κατά 17% πιθανότερο να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη, σε σχέση με όσους δεν λαμβάνουν τέτοια διατροφικά συμπληρώματα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Οι ερευνητές, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), υπολόγισαν ότι σε χρονικό διάστημα μιας δεκαετίας ένας έως δύο ακόμα άνδρες, στους 100 που παίρνουν έξτρα βιταμίνη Ε, θα εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη.
Όπως δήλωσε ένας από τους ερευνητές, ο δρ Έρικ Κλάιν της Κλινικής του Κλίβελαντ, «αν κανείς έχει επαρκή ποσότητα βιταμίνη Ε στον οργανισμό του, το να πάρει κι άλλες, δεν τον βοηθά σε τίποτε, αντίθετα το οτιδήποτε βρίσκεται σε ποσότητα παραπάνω από το κανονικό, μπορεί να αποβεί επιβλαβές».
Η νέα έρευνα, μεταξύ περίπου 35.000 ανδρών, έρχεται αμέσως μετά από μια άλλη μελέτη, που διαπίστωσε ότι η λήψη πολυβιταμινών κι άλλων διατροφικών συμπληρωμάτων από τις ηλικιωμένες γυναίκες, όχι μόνο δεν τις βοηθάει, αλλά αυξάνει ελαφρώς τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. (Δείτε περισσότερα για τα συμπληρώματα βιταμινών εδώ.)
Οι ερευνητές δεν ξέρουν ακόμα με ποιο βιολογικό μηχανισμό η βιταμίνη Ε φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, ενώ, από την άλλη, δεν λείπουν και οι επιστήμονες, όπως ο δρ Νιλ Φλέσνερ του πανεπιστημίου του Τορόντο, που δεν έχουν πειστεί ότι όντως υπάρχει τέτοια σχέση μεταξύ της συγκεκριμένης βιταμίνης και του καρκίνου του προστάτη. Στο παρελθόν, είχαν υπάρξει αντιφατικά συμπεράσματα, καθώς μερικές μελέτες δεν είχαν διαπιστώσει ότι η βιταμίνη Ε αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο, ενώ μια μάλιστα είχε συμπεράνει ότι μειώνει τελικά τον κίνδυνο.
Ο Έρικ Κλάιν παραδέχτηκε ότι η δική του νεότερη έρευνα δεν αποτελεί την «τελευταία λέξη» πάνω στο επίμαχο ζήτημα, όμως τόνισε ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να μπορεί να εξηγήσει γιατί οι άνδρες που παίρνουν καθημερινά διατροφικά συμπληρώματα με βιταμίνη Ε, τελικά έχουν αυξημένη πιθανότητα να διαγνωστούν με καρκίνο του προστάτη. Πάντως, η έρευνα κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα με ημερήσιες δόσεις αρκετά μεγαλύτερες από αυτές που συνήθως περιέχονται στα διατροφικά συμπληρώματα.
Ίσως σας ενδιαφέρουν:
Σχετικά άρθρα:
- Τα συμπληρώματα βιταμίνης Ε αυξάνουν τον κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού
- Το λυκοπένιο εμποδίζει τον καρκίνο του προστάτη
- Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη
- Η πρόωρη φαλάκρα συνδέεται με τον καρκίνο του προστάτη
- Το μήκος των δαχτύλων συνδέεται με τον καρκίνο του προστάτη
- Το πολύ σεξ συνδέεται με καρκίνο στον προστάτη, υποστηρίζει έρευνα
- Εξέταση ούρων προειδοποιεί για καρκίνο του προστάτη
- Τα οφέλη της βιταμίνης D
- Η μεσογειακή διατροφή “ασπίδα” για τον καρκίνο του προστάτη
- Τεστ αίματος σε άνδρες 60 ετών για τον καρκίνο του προστάτη
- O καφές απομακρύνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη
- Σύγχυση για τη χρησιμότητα της βιταμίνης D
- Γενετική ανακάλυψη για τον καρκίνο του προστάτη
- Τα συμπληρώματα βιταμινών ίσως τελικά κάνουν κακό!
- Η έλλειψη βιταμίνης D σχετίζεται με αυτοάνοσες ασθένειες
Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με πορίσματα για τη διατροφή. Αλλά συχνά οι πληροφορίες είναι αντιφατικές και προκαλούν σύγχυση. Το πολύπλοκο αυτό τοπίο ξεδιαλύνει το βιβλίο του Ζήση Ψάλλα, Πολύ Πιθανό Αλλά Όχι Αποδεδειγμένο - Κυνηγώντας την υγιεινή διατροφή, το οποίο παρουσιάζει βήμα-βήμα τις ανακαλύψεις της διατροφικής επιστήμης (εκδόσεις Αρχιπέλαγος).