Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, οι γυναίκες που επί τουλάχιστον μία δεκαετία παίρνουν αντισυλληπτικό χάπι, έχουν 50% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο των ωοθηκών. Οι ερευνητές, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Journal of Cancer», συμπέραναν ότι, μετά το αντισυλληπτικό χάπι που μειώνει κατά 45% τον κίνδυνο, ο δεύτερος πιο σημαντικός προστατευτικός παράγων κατά της συγκεκριμένης μορφής γυναικολογικού καρκίνου είναι να μείνει μια γυναίκα έγκυος, κάτι που μειώνει τον κίνδυνο κατά 29% σε σχέση με όσες δεν έμειναν ποτέ έγκυες.
Όσο πιο μεγάλη είναι η οικογένεια μιας γυναίκας, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα για καρκίνο των ωοθηκών, καθώς κάθε έξτρα παιδί μειώνει τον κίνδυνο κατά 8%. Στη νέα έρευνα συμμετείχαν η Α. Τριχοπούλου της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και ο Κ. Τσιλίδης της μονάδας επιδημιολογίας καρκίνου του Τμήματος Κλινικής Ιατρικής του πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το πόσο μεγάλη προστασία θα προσφέρει τελικά το αντισυλληπτικό χάπι, μπορεί να διαφέρει σημαντικά από γυναίκα σε γυναίκα, καθώς υπεισέρχονται και γενετικοί παράγοντες, από τους οποίους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό ο κίνδυνος κάθε μιας ξεχωριστής περίπτωσης. Η μελέτη υπολόγισε ότι 28 στις 100.000 γυναίκες που χρησιμοποίησαν το χάπι για 12 μήνες η λιγότερους, θα αναπτύξουν καρκίνο των ωοθηκών, ποσοστό που πέφτει στις 15 γυναίκες ανά 100.000, αν η χρήση του χαπιού έχει γίνει για τουλάχιστον δέκα χρόνια. Αν μια γυναίκα δεν έχει μείνει ποτέ έγκυος, ο κίνδυνος καρκίνου εκτιμήθηκε σε αναλογία 34 γυναικών ανά 100.000, ενώ πέφτει στις 24 ανά 100.000 μετά από μία εγκυμοσύνη.
Όπως και με τις άλλες μορφές καρκίνου, ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου στις ωοθήκες αυξάνεται με την ηλικία. Στις περισσότερες περιπτώσεις εμφανίζεται στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Η κληρονομικότητα συγκεκριμένων γονιδίων παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Η θεραπεία είναι πιο αποτελεσματική, αν η διάγνωση γίνει έγκαιρα.
Ίσως σας ενδιαφέρουν:
Σχετικά άρθρα:
- Τα αντισυλληπτικά δεν φέρνουν νωρίτερα θάνατο στις γυναίκες από καρκίνο
- Εντοπίστηκαν δύο γονίδια που σχετίζονται με τον καρκίνο των ωοθηκών
- Γονίδιο αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών
- Νέα αιματολογικό τεστ υπόσχεται έγκαιρο εντοπισμό του καρκίνου των ωοθηκών
- Φάρµακα για τον καρκίνο του µαστού προστατεύουν και τους πνεύµονες
- O καρκίνος των ωοθηκών ξεκινά από τις σάλπιγγες;
- Η ορμονοθεραπεία μετά την εμμηνόπαυση αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο
- Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο
- Η εξωσωματική δεν συνδέεται με εμφάνιση καρκίνων, βρήκε σουηδική μελέτη
- Φρούτα και λαχανικά προστατεύουν από την υποτροπή του καρκίνου του μαστού
- Οι γυναίκες που κρατούν τις ωοθήκες τους ζουν περισσότερο
- Her2: Μια σημαντική εξέταση για τον καρκίνο του μαστού
- Σέλινο και ο μαϊντανός κατά καρκίνου ωοθηκών
- Εμβόλιο και HPV DNA test προσφέρουν προστασία από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας
- Κάπνισμα και καθιστική ζωή κίνδυνοι για καρκίνο μαστού και εντέρου
Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με πορίσματα για τη διατροφή. Αλλά συχνά οι πληροφορίες είναι αντιφατικές και προκαλούν σύγχυση. Το πολύπλοκο αυτό τοπίο ξεδιαλύνει το βιβλίο του Ζήση Ψάλλα, Πολύ Πιθανό Αλλά Όχι Αποδεδειγμένο - Κυνηγώντας την υγιεινή διατροφή, το οποίο παρουσιάζει βήμα-βήμα τις ανακαλύψεις της διατροφικής επιστήμης (εκδόσεις Αρχιπέλαγος).