maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort bahcesehir escort best price Wohnungsauflosung Berlin bahcesehir satilik daire avcilar kiz yurtlari ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort istanbul escort halkalı escort escort bayan porno istanbul escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort
Ο ύπνος βελτιώνεται με την ηλικία

Ο ύπνος βελτιώνεται με την ηλικία

Παρά την διαδεδομένη πεποίθηση ότι όσο μεγαλώνει κανείς χειροτερεύει ο ύπνος του, μια νέα μεγάλη αμερικανική έρευνα κατέληξε στο ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα: ότι η ποιότητα του ύπνου μάλλον βελτιώνεται με το πέρασμα του χρόνου.  Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον  Μάικλ Γκράντνερ του Κέντρου για τον Ύπνο και την Κιρκαδιανή Νευροβιολογία του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο εξειδικευμένο περιοδικό για θέματα ύπνου “Sleep”, κατέφυγαν σε μια τηλεφωνική έρευνα σε πάνω από 150.000 ενήλικες, οι οποίοι ρωτήθηκαν για την ποιότητα του βραδινού ύπνου τους.

Όπως διαπιστώθηκε, ενώ πράγματι τα διάφορα προβλήματα υγείας μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο (και τα προβλήματα συνήθως αυξάνουν όσο γερνάει κανείς), όμως αποτελεί μύθο ότι η ίδια η προχωρημένη ηλικία αποτελεί αιτία για να μην κοιμάται κανείς καλά. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έχουν περάσει τα 80 τους, κοιμούνται καλύτερα από όλους, αρκεί να μην ταλαιπωρούνται από προβλήματα υγείας ή κατάθλιψη.

Η νέα έρευνα σκοπίμως δεν περιορίστηκε σε εργαστηριακά πειράματα σε περιορισμένο αριθμό εθελοντών, όπως έχει γίνει συχνά στο παρελθόν και, αντίθετα, οι επιστήμονες προτίμησαν να απευθυνθούν σε ένα πολύ μεγάλο και τυχαίο δείγμα ανθρώπων, έστω και δια τηλεφώνου.

Απομονώνοντας άλλους παράγοντες, όπως η υγεία, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα παράπονα των ανθρώπων για άσχημο ύπνο μειώνονται όσο αυξάνεται η ηλικία τους, με τον χαμηλότερο αριθμό γκρίνιας να καταγράφεται μετά τα 70. Η μόνη εξαίρεση σε αυτή τη γενικότερη τάση αύξησης της ποιότητας του ύπνου με το πέρασμα του χρόνου, είναι ένα ενδιάμεσο διάστημα, κάπου ανάμεσα στα 40 και τα 50, δηλαδή στη μέση ηλικία, όταν η ποιότητα του ύπνου είναι μέτρια ή χειροτερεύει σε σχέση με πριν, μετά όμως βελτιώνεται και πάλι.

Το αξιοσημείωτο, όπως είπε ο Γκάρντνερ, είναι ότι η έρευνα σχεδιάστηκε με πρόθεση να επιβεβαιώσει την πεποίθηση ότι τα πιο μεγάλης ηλικίας άτομα κοιμούνται χειρότερα και τελικά προέκυψε απρόσμενα το αντίθετο συμπέρασμα. ”Αυτά τα ευρήματα μάς αναγκάζουν να αναθεωρήσουμε αυτά που ξέραμε για τον ύπνο στους ηλικιωμένους, άνδρες και γυναίκες”.

Δεν απέκλεισε πάντως την πιθανότητα αρκετοί ηλικιωμένοι να κοιμούνται χειρότερα αλλά απλώς, υποκειμενικά, να μην νιώθουν άσχημα για αυτό ή ακόμα να αισθάνονται και καλύτερα. Όπως είπε, ”ακόμα και αν ο ύπνος χειροτερεύει, τα αισθήματα για τον ύπνο παρόλα αυτά βελτιώνονται με το πέρασμα της ηλικίας”.

Δείτε επίσης