maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort bahcesehir escort best price Wohnungsauflosung Berlin bahcesehir satilik daire avcilar kiz yurtlari ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort istanbul escort halkalı escort escort bayan porno istanbul escort Kayseri XXX Escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort
Κερσετίνη: Βάλτε το κρεμμύδι στη διατροφή σας

Κερσετίνη: Βάλτε το κρεμμύδι στη διατροφή σας

Η κερσετίνη (quercetin, μερικές φορές γράφεται κουερσετίνη) ανήκει στην οικογένεια των φλαβονοειδών, τα οποία αποτελούν ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες.

Τα φλαβονοειδή ανακαλύφθηκαν στη δεκαετία του 1930 και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί πάνω από 4,000 μόρια. Έχουν προκαλέσει ενδιαφέρον διότι έχουν αντι-μικροβιακή δράση. Εξ’ αυτών ένα πολλά υποσχόμενο φλαβονοειδές είναι η κερσετίνη. Στη δυτική διατροφή η πρόσληψη φλαβονοειδών είναι περίπου 20-50 mg την ημέρα. Από αυτά περίπου 13 mg είναι τύπου κερσετίνης.

Στις φυσικές πηγές κερσετίνης συμπεριλαμβάνονται το μήλο (φλούδα), τα μούρα, το σταφύλι, το μαύρο και πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί.

Βέβαια αυτό που έχει σημασία δεν είναι μόνο πόση ποσότητα κερσετινης περιέχει ένα φρούτο ή λαχανικό αλλά πόσο απορροφά το ανθρώπινο σώμα.

Η καλύτερη διατροφική πηγή κερσετίνης είναι το κρεμμύδι, και κυρίως το κόκκινο, από το οποίο το σώμα απορροφά τρεις φορές περισσότερο τη ποσότητα που μπορεί να απορροφήσει ένα μήλο.  Ένα μεγάλο κρεμμύδι -ωμό ή μαγειρεμένο- είναι αρκετό για να αυξήσει τα επίπεδα κερσετίνης σε αξιόλογο βαθμό μέσα σε λίγες ώρες. Υπολογίζεται ότι 100 g κρεμμυδιών περιέχουν 22-52 mg κερσετίνης. Η ποσότητα αυτή είναι 4 με 10 φορές μεγαλύτερη από αυτή που υπάρχει στα μήλα. Άλλες διατροφικές πηγές είναι οι τομάτες και τα μπρόκολα. Η κερσετίνη βρίσκεται επίσης σε ορισμένα θεραπευτικά βότανα όπως είναι το Ginkgo biloba.

H κερσετίνη είναι πολύ αποτελεσματική στη θεραπεία κάθε είδους φλεγμονών περιλαμβανομένης της αρθρίτιδας. Επίσης μπορεί να δρα στη θεραπεία των καρδιακών παθήσεων διότι μειώνει τη θρόμβωση. Όπως και τα περισσότερα φλαβονοειδή δρα ως αντιπηκτικό, που δεν αφήνει το αίμα να σχηματίσει θρόμβους.

Ως αντιοξειδωτικό ενδέχεται επίσης να προστατεύει τη χοληστερίνη LDL από την οξείδωση και ίσως αυτό να προλαμβά­νει την ανάπτυξη της αθηρωματικής πλάκας. Οι δύο αυτές επιδράσεις βοηθούν να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου. Μια μελέτη έδειξε ότι βοήθησε τη στυτική λειτουργία των διαβητικών ποντικιών. Γενικότερα τα φλαβονοειδή βελτιώνουν στη στύση.

Η κερσετίνη θεωρείται ότι μπορεί να προστατεύσει από τον ιό της γρίπης ενώ τουλάχιστον τρεις μελέτες έδειξαν ότι αυξάνει την αντοχή κατά την άθληση (δείτε το video).

Ως θεραπεία και προληπτική αγωγή κατά του καρκίνου, η κερσε­τίνη φαίνεται ότι υπόσχεται πολλά. Στους ανθρώπους εί­ναι πολύτιμη θεραπεία για τη λευχαιμία και τον καρκίνο του μαστού. Είναι πολύ πιθανό να είναι πολύτιμη και για άλλους καρκίνους, περιλαμβανομένου του καρκίνου του εντέρου, των ωοθηκών και άλλων, αλ­λά μέχρι στιγμής οι μελέτες έχουν διεξαχθεί μόνο σε ζώα.

Ωστόσο, οι ποσότητες κερσετίνης που χρειάζεστε για την πρόληψη των ασθενειών είναι αρκετά μεγάλες. Για να προσλαμβάνετε ποσότητα αρκετή και να έχετε αποτελέσματα, θα πρέπει σχεδόν σίγου­ρα να πάρετε συμπληρώματα. Δεν πρέπει ωστόσο να το παρακάνετε. Κάνοντας μια φυσική διατροφή με φρούτα και λαχανικά τα επίπεδα της κερσετίνης θα ανέβουν στο σώμα σας και αυτό θα σας βοηθήσει.

Να σημειωθεί ότι κυκλοφορούν στο εμπόριο αλοιφές που περιέχουν κερσετίνη και χρησιμοποιούνται τοπικά. Υπάρχει ο ισχυρισμός ότι αυτό μπορεί να διατηρήσει τη ζωτικότητα των κυττάρων και ότι βοηθάει την επιδερμίδα να αντιμετωπίσει τα σημάδια του χρόνου, ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που εύκολα μπορεί να αποδειχτεί.

Δύο πρόσφατες μελέτες βρήκαν ότι η κερσετίνη καθυστερεί τη γήρανση στα ποντίκια και ενισχύει την αντοχή κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Δείτε επίσης