maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort bahcesehir escort best price Wohnungsauflosung Berlin bahcesehir satilik daire avcilar kiz yurtlari ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort istanbul escort halkalı escort escort bayan porno istanbul escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort
Διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη για μακροζωία

Διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη για μακροζωία

Ιταλοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι κάτοικοι ορεινών περιοχών της Σικελίας οι οποίοι ζούσαν τουλάχιστον μέχρι τα 100 τους, ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης και φτωχή σε κόκκινο κρέας και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.  Σύμφωνα με τους ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Παλέρμο, πρόκειται για άλλη μια απόδειξη ότι το μοτίβο της μεσογειακής διατροφής ίσως αποτελεί ένα από τα «μυστικά» της μακροζωίας.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της διατροφής των 19 υπεραιωνόβιων – οι οποίοι έφτασαν αισίως ηλικίες μεταξύ 100 και 107 ετών – από τους συνολικά 18,328 κατοίκους, ήταν ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης των διαφόρων τροφών που την αποτελούσαν. Επιπλέον, όπως είδαν οι ερευνητές, ζούσαν όλοι με τις οικογένειές τους, ήταν σωματικά δραστήριοι και δεν ήταν παχύσαρκοι.

Χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης

Ο γλυκαιμικός δείκτης  υποδεικνύει το γλυκαιμικό φορτίο μιας τροφής και τον τρόπο με τον οποίο το “ζάχαρο” της τροφής επηρεάζει τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος κατά την κατανάλωσή του. Οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (π.χ. το λευκό ψωμί) προκαλούν  απότομη αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα μετά την κατανάλωσή τους, γεγονός που μας προσφέρει μια άμεση «ένεση» ενέργειας η οποία όμως σύντομα ατονεί, με ααποτέλεσμα να πεινάμε συντομότερα. Αντίθετα, οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (π.χ. τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά) προκαλούν αργή και σταδιακή αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, οδηγώντας σε μια πιο σταθερή ενεργειακή «τόνωση» και στην παράταση της αίσθησης ότι είμαστε χορτάτοι. Πρέπει να επισημανθεί ότι τα άγουρα φρούτα έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τα ώριμα. Επίσης είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι ο χυμός φρούτων δεν είναι το ίδιο με το φρούτο διότι στον χυμό έχουν αφαιρεθεί αρκετές από τις φυτικές ίνες του φρούτα κάτι που ανεβάζει κατά πολυ τον γλυκαιμικό δείκτη. Έτσι η κατανάλωση ενός χυμούς αυξάνει γρήγορα τόσο το “ζάχαρο” του αίματος, δηλαδή τη γλυκόζη, όσο και την ινσουλίνη.

Προηγούμενες μελέτες είχαν συνδέσει τις δίαιτες που αποτελούνται από τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Σε αντίθεση, διατροφικά μοτίβα πλούσια σε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη φάνηκε να χαρίζουν προστασία ενάντια στην εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Προσεγμένη διατροφή για καλή υγεία

Οι ιταλοί επιστήμονες, παρόλα αυτά, ξεκαθαρίζουν ότι τα ευρήματά τους υποδεικνύουν μια σχέση μεταξύ της διατροφής χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και της μακροζωίας, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστεί περαιτέρω έρευνα για την επιβεβαίωσή τους.

«Προκειμένου κάποιος να καταφέρει να φτάσει τα βαθιά γεράματα, καλό θα είναι να ακολουθήσει μια διατροφή φτωχή σε κορεσμένα λίπη και πλούσια σε φρούτα και λαχανικά» καταλήγουν οι ερευνητές μέσα από δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Immunity and Ageing».

Δείτε επίσης