Το κόκκινο κρασί μειώνει την μαλονδιαλδεΰδη

Iσραηλινοί ερευνητές που ήθελαν να ερευνήσουν αν έχει επιστημονική βάση το λεγόμενο Γαλλικό Παράδοξο, και ποιά είναι η σημασίου του κρασιού (και ειδικά του κόκκινου) στην υγεία, έκαναν ένα πείραμα. Συνέκριναν σε δύο ομάδες εθελοντών. Στη μία ομάδα έδιναν 250 γραμμάρια κρέας μαγειρεμένο και το συνόδευαν με σκέτο νερό αντί για ποτό, ενώ οι πιο τυχεροί της άλλης ομάδας συνόδευαν το κρέας τους με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί που περιείχε 403 mg πολυφαινόλες.
Παίρνοντας τρεις ώρες μετά το γεύμα δείγματα αίματος και ούρων από τους εθελοντές, διεπίστωναν ότι μια ανεπιθύμητη, οξειδωτική ουσία που ονομάζεται μαλονδιαλδεΰδη (οξειδώνει τα λίπη) είχε ανέβει σημαντικά σε όλους. Τέσσερις ώρες μετά όμως, σε όσους είχαν πιει το κόκκινο κρασί τους ο οργανισμός τους είχε καταφέρει να μειώσει την ποσότητα της μαλονδιαλδεΰδηςκατά 75%. Ακόμη καλύτερα αποτελέσματα πήραν οι ερευνητές όταν πριν από το μαγείρεμα του κρέατος, είχε πάρει το κρέας ένα «λουτρό» σε κόκκινο κρασί. Η «μαρινάδα» δηλαδή βοήθησε ώστε τελικά να έχει σχεδόν μηδενιστεί η ανεπιθύμητη μαλονδιαλδεΰδη που δρα οξειδωτικά στα λίπη.
Είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι το 2009 στη Γαλλία το Institut National du Cancer (INCA) είχε εκδώσει ένα φυλλάδιο με οδηγίες προς τους γιατρούς όπου έλεγε ότι το αλκοόλ σε κάθε περίπτωση πρόκειται για βλαπτική ουσία. Αυτό τότε ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών στη Γαλλία, αφού πολλοί ισχυρίστηκαν ότι αν ήταν να βλάπτει το αλκοόλ από την πρώτη σταγόνα ο γαλλικός πληθυσμός θα έπρεπε να είχε αποδεκατιστεί από τον καρκίνο. Τα βασικά συμπεράσματα πάντως από το μικρό αυτό αφιέρωμα στο κρασί είναι περίπου τα εξής:
  • Το αλκοόλ γενικά στον οργανισμό σε μεγάλες ποσότητες δεν κάνει καλό. Πειράζει και τη λειτουργία του συκωτιού αλλά και τον ίδιο τον εγκέφαλο, φθάνοντας στο σημείο όταν γίνεται συστηματική κατάχρηση να μειώνεται ακόμη και ο όγκος του.
  • Υπάρχουν όμως και οι καλές πλευρές, με πιο βασική αυτή του κόκκινου κρασιού που είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες.
  • Ειδικά σε ένα γεύμα με λιπαρές ουσίες βοηθάει αν είναι κρέας να έχει μαριναριστεί σε κόκκινο κρασί και αν την ίδια στιγμή που το καταναλώνουμε πίνουμε και ένα ποτήρι πάλι κόκκινο κρασί.
  • Υπάρχουν και αφεψήματα που περιέχουν αρκετές πολυφαινόλες, όπως είναι ο καφές, το πράσινο τσάι και το κακάο.
  • Οι πολυφαινόλες εκτός από τα κουκούτσια απαντώνται κυρίως στη φλούδα του σταφυλιού, αλλά βγαίνουν με την αλκοολική ζύμωση στο κρασί, άρα απλά με το να στείψουμε σταφύλια και να πιούμε τον χυμό τους δεν έχουμε πάρει το μέγιστο από την κάθε ρώγα.

Ενα γεύμα με κρέας που θα θέλαμε να έχει όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις στην υγεία των καλεσμένων μας θα έπρεπε να είναι δομημένο περίπου ως εξής:

Να υπάρχει ωμή σαλάτα οπωσδήποτε, που περιέχει από μόνη της αρκετά αντιοξειδωτικά. Το κρέας να συνοδεύεται από μαγειρεμένα λαχανικά, ένα ποτήρι κρασί ή πράσινο τσάι. Για το τέλος, για όσους επιμένουν να κλείνουν με φρούτα και γλυκά, πρέπει να προτιμώνται κόκκινα φρούτα, καφές και ένα κομματάκι μαύρη σοκολάτα.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης