Αδυνάτισμα με πλούσιο πρωινό και φτωχό βραδινό

breakfast-egg1Αν θέλετε να επιτύχετε στη δίαιτα σας, φροντίστε να καταναλώνετε τις περισσότερες θερμίδες της ημέρας στο πρωινό γεύμα και τις λιγότερες στο βραδινό, συνιστούν επιστήμονες από το Ισραήλ. Κι’ αυτό διότι έχει σημασία η ώρα που καταναλώνουμε τα γεύματά μας (ανεξάρτητα από τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε).

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με 93 παχύσαρκες γυναίκες και δημοσιεύθηκε στον επιστημονικό περιοδικό Obesity, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσες λάμβαναν τις μισές θερμίδες της ημέρας το πρωί, έχασαν μέσα σε 12 εβδομάδες υπερδιπλάσιο βάρος απ’ ό,τι όσες τις κατανάλωναν το βράδυ. Επιπλέον, έχασαν διπλάσιους πόντους από την περίμετρο της μέσης τους και μείωσαν δραστικά τον κίνδυνο υπέρτασης και διαβήτη τύπου 2.

Προγενέστερη μελέτη της ίδιας ερευνητικής ομάδας είχε δείξει πως ακόμα και όσοι δεν μπορούν να αποχωριστούν τα γλυκά, μπορούν να αδυνατίσουν εάν φροντίσουν να τρώνε μόνο ένα γλυκό την ημέρα (κατά προτίμηση με σοκολάτα) και αυστηρά το πρωί.

Η γκρελίνη

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ ανακάλυψαν επίσης ότι το εξαιρετικά πλούσιο πρωινό μείωνε δραματικά τα επίπεδα της γκρελίνης – της ορμόνης που «ανοίγει» την όρεξη.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι «για την ρύθμιση του σωματικού βάρους δεν έχει σημασία μόνο τι τρώμε, αλλά και πότε το τρώμε», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Ντανιέλα Γιακουμπόβιτς, καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή Sackler του πανεπιστημίου.«Ως φαίνεται, η ώρα της ημέρας που καταναλώνουμε την μεγαλύτερη ποσότητα τροφής επηρεάζει τον τρόπο επεξεργασίας της από τον οργανισμό», πρόσθεσε.

H Γιακουμπόβιτς που έχει ειδικευτεί στην ενδοκρινολογία έχει γράψει ένα βιβλίο υποστηρίζοντας μια δίαιτα με πλούσιο πρωινό. Η θεωρία της στηρίζεται στο ότι ανάλογα με την ώρα, το σώμα εκκρίνει διαφορετικές ορμόνες και άρα μια επιτυχημένη δίαιτα πρέπει να συντονίζεται με το βιολογικό ρολόι. Σύμφωνα με τη συγγραφέα, η δίαιτα του βιολογικού ρολογιού μπορεί να κάνει κάποιον να χάσει κιλά ακόμα και όταν αυτός τρώει ένα πολύ πλούσιο πρωινό το οποίο βασίζεται σε πρωτείνες και σύνθετους υδατάνθρακες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να τελειώνει το πρωινό πριν τις 9 το χειμώνα και πριν τις 10 το καλοκαίρι.

Όπως γράφουν στην επιθεώρηση «Obesity» η Γιακουμπόβιτς και οι συνεργάτες της, ζήτησαν από τις εθελόντριές τους να ακολουθήσουν επί τρεις μήνες ένα πρόγραμμα διατροφής που τους παρείχε 1.400 θερμίδες και τις χώρισαν σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε 700 θερμίδες στο πρωινό, 500 στο μεσημεριανό και 200 στο βραδινό γεύμα. Η δεύτερη ομάδα έτρωγε 200 θερμίδες το πρωί, 500 το μεσημέρι και 700 το βράδυ.Τα τρόφιμα στο πρωινό και στο βραδινό γεύμα των 700 θερμίδων ήταν τα ίδια.

Στο τέλος της μελέτης, οι εθελόντριες που κατανάλωναν τις περισσότερες θερμίδες το πρωί είχαν χάσει κατά μέσον όρο 8 κιλά, ενώ όσες τις κατανάλωναν το βράδυ είχαν χάσει μόλις 3,3 κιλά.

Οι εθελόντριες της πρώτης ομάδας είχαν επίσης χάσει 7,5 εκατοστά από την περίμετρο της μέσης τους, ενώ εκείνες της δεύτερης μόλις 3,5 εκατοστά. Επιπλέον, οι εθελόντριες της πρώτης ομάδας είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα γκρελίνης, γεγονός που υποδηλώνει ότι ένιωθαν πιο χορτάτες και έτσι μειωνόταν η λαχτάρα τους για τσιμπολόγημα μέσα στην ημέρα.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι έπειτα από το πλούσιο πρωινό τους γεύμα, αλλά και κάθε ένα μετά από αυτό, δεν αυξάνονταν απότομα τα επίπεδα σακχάρου (γλυκόζης) στο αίμα τους. Οι απότομες αυξήσεις του σακχάρου θεωρούνται σημαντικός παράγοντας κινδύνου για υπέρταση και διαβήτη τύπου 2.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης