Το ακτινίδιο μπορεί να ανακουφίσει από τη δυσπεψία

Σε ένα ενδιαφέρον εύρημα κατέληξε μια μελέτη για το ακτινίδιο (kiwi fruit). Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Advances in Food and Nutrition Research από ερευνητές του Πανεπιστημίου Massey, της Νέας Ζηλανδίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η κατανάλωση ενός ακτινιδίου μετά από ένα πλούσιο γεύμα μπορεί να βελτιώσει την πέψη και να ανακουφίσει από το φούσκωμα και τη δυσπεψία. Κι αυτό γιατί το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε ένα ένζυμο που ονομάζεται ακτινιδίνη (actinidin) το οποίο υπάρχει μόνο στο συγκεκριμένο φρούτο.

Η ακτινιδίνη φαίνεται πως βοηθάει να διασπαστούν ταχύτερα οι πρωτεΐνες σε τροφές όπως είναι το άσπρο και κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια και η σόγια. Η ακτινιδίνη είναι ταχύτερη και από τα πεπτικά ένζυμα. Έτσι οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το ακτινίδιο μπορεί να βοηθήσει όλους εκείνους τους ανθρώπους που έχουν προβλήματα δυσπεψίας με τη διατροφή που κάνουν.

Ακτινιδίνη για το φούσκωμα

Από τα ευρήματά μας, φάνηκε ότι η κατανάλωση ακτινιδίων συμβάλλει στην αύξηση του ρυθμού απορρόφησης της πρωτεΐνης από το λεπτό έντερο, επιδρώντας θετικά στη γενικότερη ενεργειακή της εκμετάλλευση από τον ανθρώπινο οργανισμό”, αναφέρει η κύρια συγγραφέας της μελέτης δρ Λαβντίπ Καούρ. “Η ταχύτερη και πιο ολοκληρωμένη πέψη πρωτεϊνούχων τροφών πραγματοποιείται με τη βοήθεια της ακτινιδίνης, ενός ενζύμου που εντοπίζεται μόνο στο ακτινίδιο», προσθέτει.«Κάτι τέτοιο υποδεικνύει ότι η κατανάλωση ακτινιδίου μετά από ένα βαρύ πρωτεϊνούχο γεύμα, θα μπορούσε να προσφέρει αποτελεσματική λύση ιδιαίτερα στην περίπτωση ατόμων με προβλήματα πέψης, όπως είναι τα φουσκώματα και η δυσπεψία».

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η ακτινιδίνη είναι ικανή να διασπά πρωτεϊνούχες τροφές όπως π.χ. το γιαούρτι, το τυρί, ο τόννος και τα αβγά, ακόμη και από μόνη της, χωρίς τα υπόλοιπα πεπτικά ένζυμα. Να σημειωθεί ότι το γεγονός ότι το ακτινίδιο, όταν προστίθεται στο γάλα προσδίδει μια πικρή γεύση οφείλεται στη δράση του ενζύμου το οποίο διασπά την πρωτεΐνη του γάλακτος (καζεϊνη) σε μικρότερα κομμάτια (πεπτίδια και αμινοξέα). Αυτά τα μικρότερα κομμάτια ευθύνονται για την πικρή γεύση.

Να σημειωθεί επίσης ότι το ακτινίδιο είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών που βοηθούν επίσης στην πέψη.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης