kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme avrupa yakasi escort halkalı escort escort bayan porno batum escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi kadikoy escort pendik escort
Άχρηστα τα συμπληρώματα βιταμίνης D στους υγιείς

Άχρηστα τα συμπληρώματα βιταμίνης D στους υγιείς

symplhrotama vitamin dΟι ειδικοί συστήνουν στις έγκυες γυναίκες και θηλάζουσες μητέρες καθώς και για τα άτομα άνω των 65 ετών, μια ημερήσια πρόσληψη 10 μικρογραμμαρίων (0,01 mg) βιταμίνης D από διατροφικά συμπληρώματα για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Όσον αφορά όμως τις υπόλοιπες κατηγορίες του πληθυσμού δεν φαίνεται να υπάρχει όφελος από τη λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D όσον αφορά την οστεοπόρωση, με την προϋπόθεση βέβαια ότι κάποιος ακολουθεί μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε ασβέστιο και συγχρόνως γυμνάζεται.

Το συμπέρασμα ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D είναι περιττά στους υγιείς ενήλικες προκύπτει από μια μετα-ανάλυση 23 προηγούμενων μελετών που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet από αμερικανούς ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οκλαντ. Ο 23 μελέτες περιελάμβαναν 4.000 υγιή άτομα και οι συμμετέχοντες λάμβαναν συμπληρώματα βιταμίνης D επί δύο χρόνια.

Μόνο αν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μετα-ανάλυσης, δεν βρέθηκαν ουσιαστικά οφέλη για τα υγιή άτομα που λάμβαναν συμπληρώματα βιταμίνης D. Παρατηρήθηκε μια αύξηση της οστικής πυκνότητας στο επάνω μέρος του μηριαίου οστού, κοντά στην άρθρωση του ισχίου, αλλά αυτό κατά τους ερευνητές δεν είναι κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία.

Η βιταμίνη D αυξάνεται στο σώμα με φυσικό τρόπο, μέσω της έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία αλλά και της διατροφής. Οι τροφές που περιέχουν βιταμίνη D είναι μεταξύ άλλων τα λιπαρά ψάρια, τα αβγά και τα δημητριακά πρωινού.

Οι ειδικοί συστήνουν να μην γίνεται σε καμία περίπτωση λήψη περισσότερων από 25 μικρογραμμαρίων της βιταμίνης (0,025 mg) την ημέρα.Η λήψη μεγάλων ποσοτήτων βιταμίνης D υπό τη μορφή συμπληρωμάτων μπορεί να είναι επιβλαβής για τον οργανισμό διότι η μεγαλύτερη εναπόθεση ασβεστίου που προκαλείται μπορεί να βλάψει τα νεφρά.

Ο καθηγητής Ιαν Ράιντ, επικεφαλής της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Οκλαντ, δήλωσε πως τα ευρήματα της μετα-ανάλυσης δείχνουν ότι οι υγιείς ενήλικοι δεν χρειάζεται να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D. «Τα στοιχεία  δείχνουν πως ενδείκνυται να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D μόνο τα άτομα που εμφανίζουν έλλειψή της», ανέφερε.

Σχολιάζοντας τη μελέτη ο Κλίφορντ Ρόουζεν από το Ιατρικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Maine συμφώνησε, λέγοντας: «Η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D για την πρόληψη της οστεοπόρωσης από τους υγιείς ενηλίκους δεν είναι αποδεδειγμένο ότι έχει οφέλη. Ωστόσο στους ηλικιωμένους η διατήρηση της βιταμίνης D σε καλά επίπεδα στον οργανισμό σε συνδυασμό με την επαρκή καθημερινή πρόσληψη ασβεστίου μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των καταγμάτων».

Τέλος, η Λόρα Τρίπκοβιτς από το Τμήμα Επιστημών Διατροφής του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ ανέφερε ότι, «αν ένα άτομο νιώθει πόνους στα οστά και στους μυς, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να επισκεφθεί τον γιατρό του, ώστε να ελέγξει τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό του και να αποφασίσει αν πρέπει να λάβει συμπληρώματα ή όχι».

Δείτε επίσης