kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme avrupa yakasi escort halkalı escort escort bayan porno batum escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi kadikoy escort pendik escort
Η καφεΐνη, στη δοσολογία των 200 mg, βελτιώνει τη μνήμη

Η καφεΐνη, στη δοσολογία των 200 mg, βελτιώνει τη μνήμη

kafes22Η καφεΐνη, σε δόση των 200 mg, προκαλεί βελτίωση της μνήμης η οποία διαρκεί έως και 24 ώρες μετά την κατανάλωσή της, ανεξάρτητα αν προέρχεται από τον καφέ, το τσάι ή άλλες πηγές, σύμφωνα με μια αμερικανική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Neuroscience. Δεν υπάρχει όμως βελτίωση σε μεγαλύτερη δοσολογία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της καφεΐνης στη βραχυπρόθεσμη μνήμη είναι αμφιλεγόμενα καθώς τα ευρήματα είναι αντιφατικά. Κάποιες φορές έχει βρεθεί ότι η καφεΐνης βλάπτει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη ενώ άλλες ότι την ενισχύει.

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Τζονς Χοπκινς, με επικεφαλής τον δρ Μάικλ Γιάσα, ζήτησαν από ομάδα 160 εθελοντών ηλικίας μεταξύ 18 και 30 ετών που δεν κατανάλωναν συχνά ποτά με καφεΐνη, να πάρουν είτε ένα εικονικό χάπι, είτε ένα χάπι που περιείχε 200 mg καφεΐνης, αφού προηγουμένως είχαν δει μια σειρά από εικόνες.

Την επόμενη ημέρα οι εθελοντές έπρεπε να ανακαλέσουν στην μνήμη τους τις εικόνες που είχαν δει. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, καλύτερες επιδόσεις στα τεστ μνήμης είχαν εκείνοι που κατανάλωσαν καφεΐνη την προηγούμενη μέρα.

Δεν υπήρχε βελτίωση σε μεγαλύτερη δοσολογία

Όταν οι ειδικοί επανέλαβαν το πείραμα αλλά με άλλες δόσεις καφεΐνης, 100 ή 300 mg. Και παρατήρησαν ότι με τα 100 mg η βελτίωση της μνήμης δεν ήταν τόσο καλή όσο με τα 200 mg ενώ με τα 300 mg δεν υπήρχε βελτίωση.

Αυτό σημαίνει ότι η δοσολογία των 200 mg είναι η κατάλληλη για να επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ η δόση των 300 mg προκάλεσε συμπτώματα υπερδιέγερσης στον οργανισμό των εθελοντών.

Να σημειωθεί ότι το 90% των ανθρώπων, παγκοσμίως, καταναλώνει καφεΐνη σχεδόν σε καθημερινή βάση. Στις ΗΠΑ έχει υπολογιστεί ότι ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει 300 mg καφεΐνης την ημέρα.

Οι επιστήμονες λένε ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί η καφείνη να επιδρά στη μνήμη. Για παράδειγμα, μπορεί να μπλοκάρει ένα μόριο που ονομάζεται αδενοσίνη, εμποδίζοντάς το να σταματήσει η λειτουργία της νορεπινεφρίνης, της ορμόνης που έχει αποδειχθεί ότι επιδρά θετικά στη μνήμη.

Ο Γιάσα προτίθεται να μελετήσει συγκεκριμένους βιολογικούς μηχανισμούς δια μέσου των οποίων η καφεΐνη έχει θετική επίδραση στη μνήμη. «Γνωρίζουμε επίσης ότι η καφεΐνη σχετίζεται με τη μακροζωία και μπορεί να έχει προστατευτική δράση στη νόσο Αλτσχάιμερ», σημειώνει.

Ωστόσο, ο δρ Γιον Σάιμονς από το Πανεπιστημίου Κέμπριτζ, εμφανίζεται επιφυλακτικός απέναντι στα νέα ευρήματα και τονίζει ότι χρειάζονται μελέτες σε μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού, που να επιβεβαιώνουν το αποτέλεσμα.

Υπάρχουν διάφορες μελέτες που έχουν δείξει ότι η καφεΐνη προσφέρει οφέλη για την υγεία, από μείωση του διαβήτη μέχρι μείωση των αυτοκτονιών. Ωστόσο πρόκειται για μια διεγερτική ουσία η οποία είναι σε θέση να διαταράξει τον ύπνο ακόμα και έξι ώρες μετά την κατανάλωσή της. Επιπλέον, έχει βρεθεί ότι τα ενεργειακά ποτά που περιέχουν καφεΐνη και ταυρίνη έχουν επίδραση στους σφυγμούς της καρδιάς.

Δείτε επίσης