kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme avrupa yakasi escort halkalı escort escort bayan porno batum escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi kadikoy escort pendik escort
Υγιεινή διατροφή σημαίνει 7-10 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα

Υγιεινή διατροφή σημαίνει 7-10 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα

frouta laxanika 4 2014Σύμφωνα με βρετανική μελέτη, μια υγιεινή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει του 7-10 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Η μελέτη αφορούσε έρευνα διάρκειας 12 ετών και διαπίστωσε ότι τα λαχανικά είναι τέσσερις φορές πιο υγιεινά από τα φρούτα. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η σύσταση για πέντε μερίδες την ημέρα, που προτείνεται σήμερα πό τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας δεν είναι επαρκής – αν και μόνο το 30% των ανθρώπων ακολουθούν αυτή τη σύσταση.

Σημαντική μείωση κινδύνου

Κατά τη μελέτη η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Epidemiology and Community Health, η κατανάλωση 7 μερίδων φρέσκων φρούτων και λαχανικών μέσα στη μέρα μειώνει περίπου 40% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Το συμπέρασμα επίσης ήταν ότι τα λαχανικά παρέχουν μεγαλύτερο όφελος στην υγεία από τα φρούτα.

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον Οϊνλόλα Ογιεμπόντε του Τμήματος Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας του University College του Λονδίνου (UCL μελέτησαν τη διατροφή 65.000 ανθρώπων μεταξύ των ετών 2001-2013. Η έρευνα έδειξε ότι όσο περισσότερα φρούτα και λαχανικά τρώει κανείς, τόσο λιγότερο κινδυνεύει να πεθάνει πρόωρα σε οποιαδήποτε ηλικία. Αν, για παράδειγμα, τρώει 7 ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από καρκίνο μειώνεται 25%, ενώ από καρδιοπάθεια μειώνεται 31%.

fruits vegetabes meionounΣε σχέση με όσους τρώνε λιγότερο από μία μερίδα φρούτων και λαχανικών τη μέρα, όσοι τρώνε 1-3 μερίδες μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 14%. Όσοι τρώνε 3-5 μερίδες καθημερινά, μειώνουν τον κίνδυνο κατά 29%. Όσοι καταναλώνουν 5-7 μερίδες, κινδυνεύουν λιγότερο κατά 36%, ενώ για επτά και πάνω μερίδες η μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου είναι της τάξης του 42%.

Καλύτερα τα λαχανικά από τα φρούτα

Τα φρέσκα λαχανικά έχουν σαφώς πιο προστατευτική δράση από τα φρούτα. Κάθε πρόσθετη μερίδα λαχανικών να μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 16%. Οι σαλάτες συνεισφέρουν κατά 13% ανά μερίδα στην μείωση του κινδύνου. Το όφελος από τα φρέσκα φρούτα φαίνεται να είναι μικρότερο, με κάθε πρόσθετη μερίδα να απομακρύνει την πιθανότητα πρόωρου θανάτου κατά 4%.

«Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι υγιεινή, όμως, όπως δείχνει η νέα έρευνα, το όφελος είναι συγκλονιστικό», δήλωσε ο Ογιεμπόντε. Όπως είπε, η καλύτερη επίσημη σύσταση διεθνώς προέρχεται από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία συνιστά τους πολίτες την πολιτική του «2+5» (δύο μερίδες φρούτων και πέντε μερίδες λαχανικών τη μέρα).

Η ζάχαρη

Η έρευνα δεν βρήκε κάποιο σημαντικό όφελος από την κατανάλωση φρουτοχυμών. Αντίθετα η κατανάλωση κονσερβαρισμένων και κατεψυγμένων φρούτων αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου 17% ανά πρόσθετη ημερήσια μερίδα. Όπως ανέφεραν οι Βρετανοί ερευνητές, τα περισσότερα φρούτα σε κονσέρβες περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης που εξαλείφει τα οφέλη και επιπλέον κάνει κακό στην υγεία.

Οι ειδικοί προτείνουν στις κυβερνήσεις να επιδοτήσουν το κόστος των φρούτων και λαχανικών και να φορολογήσουν τα ζαχαρούχα τρόφιμα.

Οι κατευθυντήριες γραμμές σήμερα είναι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών, οι οποίες βασίζονται σε συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που εκδόθηκαν το 1990. Αυτές συνιστούν 400 γραμμάρια φρούτων και λαχανικών κάθε ημέρα για να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, του διαβήτη τύπου 2 και η παχυσαρκία.

Ο καθηγητής Simon Capewell, του τμήματος δημόσιας υγείας στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, λέει ότι η συμβουλή θα πρέπει να είναι 10 μερίδες την ημέρα. “Οι άνθρωποι έχουν σχεδιαστεί να είναι παμφάγοι: να τρώνε ξηρούς καρπούς, σπόρους, φρούτα και κρέας. Δεν είναι γραφτό να τρώνε πρόχειρο φαγητό”.

Δείτε επίσης