Τι είναι οι μυικές κράμπες

Myikh krampaΗ μυική κράμπα (muscle cramp) είναι στην πραγματικότητα ένας σπασμός κατά τον οποίο ο μυς συστέλλεται (χωρίς να ακολουθήσει χαλάρωση) προκαλώντας ξαφνικό έντονο πόνο.

Ένα συνηθισμένο είδος μυϊκής κράμπας συμβαίνει στους μυς της κνήμης κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η υπερβολική χρήση ενός μυός, η αφυδάτωση, ο τραυματισμός ή απλά η διατήρηση μίας στάσης για μεγάλο διάστημα μπορεί να είναι η αιτία για μια κράμπα. Οι αθλητές που κουράζονται και αφυδατώνονται, όταν παίρνουν μέρος σε αθλήματα με ζεστό καιρό, παθαίνουν συχνά μυϊκές κράμπες.

Άλλη αιτία είναι η έλλειψη ελέγχου της συστολής και χαλάρωσης του μυός εκ μέρους του νευρικού συστήματος, κάτι που καταλήγει σε σύσπαση του μυός. Πιστεύεται ότι αυτό οφείλεται σε ανισορροπία των ηλεκτρολυτών. Εμπλουτίστε λοιπόν τη διατροφή σας σε ιχνοστοιχεία και κυρίως σε ασβέστιο και μαγνήσιο τα οποία έχουν την ιδιότητα να ρυθμίζουν τη δραστηριότητα των μυών( πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί, σόγια, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά προϊόντα, μπρόκολο, σουσάμι και τα μικρά ψάρια που τρώγονται με τα κόκαλα τους). Ένα άλλο συστατικό του οποίου η έλλειψη φαίνεται να συμβάλλει στην εμφάνιση τους είναι το κάλιο.

Σημεία και συμπτώματα
• Ξαφνικός οξύς μυϊκός πόνος, συχνά στα πόδια.
• Εμφάνιση εξογκώματος από μυϊκό ιστό κάτω από το δέρμα.

Πόσο σοβαρή είναι η μυϊκή κράμπα;

Σχεδόν όλοι παθαίνουν κράμπα κάποια στιγμή. Για τους περισσότερους ανθρώπους οι κράμπες είναι μόνο μία περιστασιακή ενόχληση. Για κάποιους όμως οι μυϊκές κράμπες, ιδιαίτερα το βράδυ, είναι επανειλημμένες και έντονες. Αν εκδηλώνετε συχνές και έντονες κράμπες που εμποδίζουν τον ύπνο σας, συμβουλευτείτε ένα γιατρό.

Η διαλείπουσα χωλότητα, ένας ιδιαίτερος τύπος ενόχλησης που μοιάζει με κράμπα, προκαλείται από την ανεπαρκή αιμάτωση των μυών στις γάμπες.

Η πίεση νεύρων στη σπονδυλική στήλη μπορεί επίσης να προκαλέσει ένα άλλο είδος πόνου που σχετίζεται με την άσκηση. Επισκεφθείτε το γιατρό σας, αν έχετε επαναλαμβανόμενες κράμπες ή πόνο στα πόδια, όταν ασκείστε.

Θεραπεία

Όταν εκδηλώσετε κράμπα, η απαλή διάταση των μυών που βρίσκονται σε σύσπαση παρέχει άμεση ανακούφιση. Μπορείτε επίσης να πιέσετε και να κάνετε μασάζ στο συγκεκριμένο μυ ή να προκαλέσετε σύσπαση στους μυς που είναι αντίθετοι από αυτούς που παθαίνουν κράμπα.

Για παράδειγμα, αν πάθετε κράμπα στη γάμπα, τεντώστε το πρόσθιο μέρος του πέλματος επάνω, προς το γόνατο σας, και μείνετε εκεί, μέχρι να βελτιωθεί η κράμπα.

Επίσης ένα ζεστό υδατόλουτρο ή μία ζεστή κομπρέσα μπορεί να σας ανακουφίσουν. Οι κρύες κομπρέσες μπορεί επίσης να μειώσουν το μυϊκό σπασμό ή να χαλαρώσουν ένα σφιγμένο μυ.

Αν οι συχνές κράμπες διαταράσσουν τον ύπνο σας, ο γιατρός μπορεί να χορηγήσει ένα φάρμακο για τη χαλάρωση των μυών και τη διευκόλυνση του ύπνου.

Πρόληψη

Για να μειώσετε την πιθανότητα να πάθετε μυϊκές κράμπες, να πίνετε πολύ νερό, για να αποφύγετε την αφυδάτωση, να κάνετε προθέρμανση πριν από την προπόνηση, να κάνετε ασκήσεις χαλάρωσης μετά από αυτήν και να μην κουράζετε υπερβολικά τους μυς.

Αν παθαίνετε κράμπες τη νύχτα, κάντε διατάσεις στα πόδια, πριν πάτε για ύπνο.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης