Ο χυμός φράουλας ρίχνει σημαντικά τη χοληστερίνη

xymos fraoula xolhsterinhΟι φράουλες προστίθενται στον κατάλογο των τροφών που ρίχνουν τη χοληστερόλη (χοληστερίνη) του αίματος, αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές.

Μελέτη που περιέλαβε 60 υπέρβαρα άτομα ηλικίας 39-59 χρονών και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Nutrition, βρήκε ότι ένα ποτήρι χυμός φράουλα την ημέρα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά την ολική και την κακή χοληστερίνη (LDL).

Όπως γράφουν οι ερευνητές χώρισαν σε ομάδες τους εθελοντές της μελέτης, ζητώντας τους να πίνουν καθημερινά είτε ένα χυμό από αποξηραμένες φράουλες είτε ένα ρόφημα που έμοιαζε με χυμό φράουλας αλλά δεν ήταν.

Από τους εθελοντές που έπιναν το χυμό φράoυλας, άλλοι έπιναν ένα είδος υψηλής περιεκτικότητας (500 γραμμάρια φρέσκιες φράουλες) και άλλοι ένα είδος χαμηλής περιεκτικότητας (250 γραμμάρια φρέσκιες φράουλες). Οι εθελοντές της μελέτης υποβλήθηκαν σε αιματολογικές εξετάσεις πριν αρχίσουν να πίνουν καθημερινά το χυμό και έπειτα από 12 εβδομάδες.

Όσοι έπιναν το χυμό με την υψηλή περιεκτικότητα παρουσίασαν μείωση της ολικής χοληστερίνης κατά 27-39 mg/dl και της LDL χοληστερίνης κατά 21-35 mg/dl.

«Με σχεδόν δύο στους τρεις ενήλικες να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, είναι σημαντικό να παρατηρούνται τόσο θεαματικά αποτελέσματα», σχολίασε η Αρπίτα Μπασού, αναπληρώτρια καθηγήτρια Διατροφικών Επιστημών στο Κολέγιο Επιστημών του Ανθρώπου του πανεπιστημίου.

Άλλες τροφές που ρίχνουν τη χοληστερίνη

Είναι γνωστό ότι αρκετές φυτικές τροφές έχουν την ικανότητα να ρίχνουν τη χοληστερίνη.

Ένα μήλο την ημέρα μπορεί να ρίξει την LDL ακόμα και 40% μέσα σε ένα μήνα.

Ένα φλιτζάνι τσάι Earl Grey (ποικιλία μαύρου τσαγιού με  γεύση που προέρχεται από την προσθήκη ελαίου από περγαμόντο) την ημέρα μπορεί να μειώσει τη χοληστερίνη όσο οι στατίνες.

Το πράσινο τσάι ρίχνει κατά 5-6 mg/dl την LDL, σε σχέση με τα εικονικά φάρμακα.

Την LDL χοληστερίνη μπορεί επίσης να μειωθεί με 2 γραμμάρια φυτικές στερόλες ή στανόλες την ημέρα (αναμένεται μείωση της τάξης του 10%).

Η κατανάλωση τουλάχιστον 15 γραμμαρίων πρωτεϊνών σόγιας την ημέρα  για μία περίοδο 8 εβδομάδων μειώνει την LDL κατά 4.2- 5.2%.

Η βρώμη είναι γνωστή για την υποχοληστερολαιμική της δράση. Η καθημερινή πρόσληψη 3 γραμμαρίων διαλυτών ινών βρώμης μπορεί να οδηγήσει έως και 2% σε μείωση των επιπέδων χοληστερίνης.

Τέλος, το μονοακόρεστο και πολυακόρεστο λίπος ρίχνει τη χοληστερίνη σε σχέση με το κορεσμένο λίπος και τα τρανς λιπαρά.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης