Έχετε δικαιολογία για να φάτε μπριζόλες – οι πρωτεΐνες ρίχνουν την πίεση

kreas proteines ypertash 4Μια μελέτη που έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Hypertension έδειξε ότι η αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνών μειώνει τον κίνδυνο για υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεσς).

Στη μελέτη συμμετείχαν 1.361 άτομα τα οποία παρακολουθήθηκαν για μια περίοδο 11,3 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τόσο οι ζωικές όσο και οι φυτικές πρωτεΐνες συμβάλλουν στην πρόληψη της υψηλής αρτηριακής πίεσης ανεξαρτήτως φύλου και βάρους. Όσοι κατανάλωναν 102 γραμμάρια πρωτεϊνών την ημέρα είχαν 40% μικρότερο κίνδυνο υπέρτασης σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν 58 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα.

Τα 100 γραμμάρια πρωτεϊνών αντιστοιχούν σε τέσσερις μοσχαρίσιες μπριζόλες ή σε πέντε φιλέτα στήθος κοτόπουλου ή σε 10 κονσέρβες ρεβίθια!

Και οι φυτικές ίνες ρίχνουν την πίεση

Η μελέτη βρήκε  ότι εκτός από τις πρωτεΐνες, και οι φυτικές ίνες έχουν ευεργετική επίδραση στην καρδιαγγειακή λειτουργία. Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες μειώνει τον κίνδυνο υπέρτασης κατά 59%.

Η υπέρταση αποκαλείται και «σιωπηρός δολοφόνος» διότι δεν έχει συμπτώματα. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει αντιμετώπιση, αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού. Ο φυσικός τρόπος αντιμετώπισης της υπέρτασης είναι μέσω της διατροφής και της άσκησης.

Ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης Τζάστιν Μπουεντία ανέφερε ότι η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών ενισχύει το αίσθημα του κορεσμού, με αποτέλεσμα να αποφεύγουμε τα σνακ και γλυκά. Έτσι, καταφέρνουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα και να αποφύγουμε την επιδείνωση βασικών δεικτών όπως η αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, ο ειδικός τονίζει ότι τα αμινοξέα που συνθέτουν τις πρωτεΐνες συμβάλλουν πιθανώς στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων κι έτσι τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης παραμένουν χαμηλά.

Πρέπει ωστόσο να αναφερθεί ότι υπάρχει διαμάχη για το ρόλο των ζωικών πρωτεϊνών στην υγεία. Σε μεγάλο βαθμό οι ζωικές πρωτεΐνες, δηλαδή το κρέας, έχει απενοχοποιηθεί αλλά τα κατεργασμένα προϊόντα τους (λουκάνικα, ζαμπόν, μπέικον σαλάμια κλπ) πρέπει να αποφεύγονται καθώς περιέχουν χημικά που μπορεί να είναι πολύ επιβλαβή για την υγεία.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης