Κάνετε δίαιτα; Εντάξτε λίγες μπουκιές της παλιάς σας διατροφής

boukiaΕρευνητές από τη Δανία που μελέτησαν παχύσαρκους ασθενείς οι οποίοι είχαν υποβληθεί σε εγχείρηση αδυνατίσματος, λένε ότι βρήκαν ένα “μυστικό” που μπορεί να βοηθήσει όλους όσους κάνουν δίαιτα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που είχαν υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση γαστρικής παράκαμψης και στη νέα τους ζωή είχαν εντάξει μικρές μπουκιές από τα παλλιά αγαπημένα τους φαγητά, είχαν πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στο αδυνάτισμα.  Η τεχνική αυτή, λένε οι ερευνητές, θα μπορούσε να βοηθήσει όλα τα άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος και ξαφνικά αλλάζουν τη διατροφή τους.

Οι μπουκιές αυτές, αν και παχυντικές, ήταν ο «συνδετικός κρίκος» με τις διατροφικές συνήθειες του παρελθόντος, δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Λίνε Χίλερσνταλ, από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης.

Η γαστρική παράκαμψη είναι μια σημαντική χειρουργική επέμβαση που αλλάζει δραματικά τις διατροφικές και διαιτητικές συνήθειες. Μετά την επέμβαση, οι ασθενείς δεν μπορούν πια να τρώνε μεγάλες ποσότητες τροφής, αλλά πρέπει να τρώνε μικρές ποσότητες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό πρέπει να συμβεί διότι τροφές πλούσιες σε λιπαρά, ζάχαρη και φυτικές ίνες μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία στο στομάχι που τώρα είναι μικρότερο. Για μερικούς, η αλλαγή αυτή του τρόπου διατροφής είναι πολύ κουραστική, μάλιστα ορισμένοι λένε ότι «μοιάζει με μαρτύριο».

Στρατηγικός ελιγμός

«Η έρευνά μας δείχνει ότι, αν θέλουμε να βελτιώσουμε τις πιθανότητές μας για μόνιμη απώλεια βάρους και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε την ποιότητα της ζωής μας, μπορεί να είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί μια σύνδεση με την προηγούμενη διατροφή μας, έστω κι αν αυτή ήταν ανθυγιεινή», λέει η Χίλερσνταλ.

Η ερευνήτρια πήρε συνέντευξη από 32 ασθενείς οι οποίοι έχουν υποβληθεί σε γαστρική παράκαμψη, προκειμένου να καταλήξει σ’ αυτό το συμπέρασμα.

woman-eating-salad5«Για πολλούς ασθενείς, η μετεγχειρητική διατροφή έρχεται σε αντίθεση με οτιδήποτε έτρωγαν αυτά τα άτομα πριν. Η  εμπειρία του φαγητού είναι πολύ διαφορετική, το ίδιο και η κοινωνική πτυχή της διατροφής τους. Για μερικούς αυτό είναι πολύ καταπιεστικό. Αλλά κάποιοι βρίσκουν ένα παραθυράκια που τους επιτρέπει να ευχαριστηθούν το φαγητό τους. Κι αυτό είναι να εντάξουν στην νέα διατροφή τους μερικές μπουκιές της παλιάς π.χ. ένα βουτυρωμένο τοστ. Κάτι τέτοιο τους επιτρέπει να έχουν την εμπειρία μιας επιθυμητής γεύσης χωρίς να τρώνε πολλά ανθυγιεινά τρόφιμα».

Η Χίλερσνταλ υποστηρίζει ότι αυτή η τακτική, που δουλεύει για τους ασθενείς της γαστρικής παράκαμψης, διδάσκει σημαντικά πράγματα σχετικά με μια δραστική αλλαγή της διατροφής όπως ενδεχομένως συμβαίνει στην περίπτωση μια δίαιτας με στόχο τη μείωση του βάρους.

Οι πιθανότητες επίτευξης μόνιμης απώλεια βάρους ίσως είναι μεγαλύτερη αν το άτομο που θέλει να χάσει βάρος διατηρήσει ένα σύνδεσμο με την παλιά διατροφή του έτσι ώστε να αποκομίζει μια ευχάριστη γευστική εμπειρία.

Βάζοντας λοιπόν στην διατροφή σας μικρές ποσότητες από τις αγαπημένες σας, αν και “απαγορευμένες”, λιχουδιές, μπορεί να έχετε ένα καλύτερο μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα στο αδυνάτισμα διότι αυτό θα σας κάνει να μείνετε πιστοί για μεγαλύτερο διάστημα στο διατροφικό πλάνο που ακολουθείτε. Προσέξτε όμως μην πέσετε θύματα αυτού του “στρατηγικού ελιγμού” σας. Μιλάμε για μπουκιές, όχι για ποσότητες που μπορεί να υπονομεύσουν τη δίαιτά σας.

Σχετικά άρθρα