Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε ανά ηλικία;

ypnos moro 5Ο ύπνος έχει μεγάλη σημασία για την υγεία μας. Επίσης περνάμε το ένα τρίτο της ζωής μας βρισκόμενοι σε ύπνο.

Αλλά πόσες ώρες πρέπει να κοιμόμαστε ανά ηλικία; Το ερώτημα αυτό αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στο ίντερνετ.

Το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου αποφάσισε να αναθέσει σε 18 ειδικούς την απάντηση.

Οι ειδικοί χρειάστηκαν δύο χρόνια για να δημιουργήσουν τις πιο ενημερωμένες συστάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα για την διάρκεια του ύπνου ανά ηλικία.

Οι οδηγίες βασίστηκαν σε 312 μελέτες που διεξήχθησαν την τελευταία δεκαετία (2004-2014) και αφορούσαν τον ύπνο και τις διάφορες επιδράσεις που έχει στην υγεία (καρδιά, σωματικός βάρος, διαβήτη τύπου 2 κλπ).

Οι συστάσεις αυτές δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Sleep Health και έχουν ως εξής::

  • Νεογνά έως 3 μηνών: Το εύρος της συνιστώμενης διάρκειας ύπνου περιορίζεται στις 14-17 ώρες την ημέρα, από 12-18 ώρες στις προηγούμενες κατευθυντήριες γραμμές.
  • Βρέφη 4-11 μηνών: Το εύρος διευρύνεται στις 12-15 ώρες (μέχρι σήμερα ήταν 14-15)
  • Βρέφη 1-2 ετών: Το εύρος διευρύνεται στις 11-14 ώρες (μέχρι σήμερα ήταν 12-14 ώρες)
  • Νήπια 3-5 ετών: Το εύρος διευρύνεται στις 10-13 ώρες (μέχρι σήμερα ήταν 11-13 ώρες)
  • Παιδιά σχολικής ηλικίας 6-13 ετών: Το εύρος διευρύνεται στις 9-11 ώρες (μέχρι σήμερα ήταν 10-11)
  • Έφηβοι 14-17 ετών: Το εύρος διευρύνεται στις 8-10 ώρες (μέχρι σήμερα ήταν 8,5-9,5 ώρες)
  • Νέοι ενήλικες 18-25 ετών: Το εύρος είναι 7-9 ώρες (νέα ηλικιακή κατηγορία)
  • Ενήλικες 26-64 ετών: Το εύρος παραμένει σταθερό στις 7-9 ώρες
  • Ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών: Το εύρος είναι 7-8 ώρες (νέα ηλιακή κατηγορία)

Οι νέες οδηγίες δίνουν ένα εύρος ωρών επειδή κάθε άνθρωπος είναι λίγο διαφορετικός.

ypnos 5 systaseisΝα σημειωθεί ότι τόσο ο πολύς όσο και ο λίγος ύπνος έχουν συσχετισθεί με πλήθος προβλημάτων υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία, ο  διαβήτη τύπου 2, και η ψυχική υγεία.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης