Η έλλειψη ύπνου, έστω μισή ώρα την ημέρα, οδηγεί σε παραπανίσια κιλά

el ypons 5Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο σωματικό βάρος και γενικότερα στο μεταβολισμό προκαλεί η έλλειψη ύπνου ακόμα και 30 λεπτών την ημέρα.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας μελέτης που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο ενδοκρινολογίας, ENDO 2015 από τους ειδικούς του Κολεγίου Ιατρικής Weill Cornell στην Ντόχα, στο Κατάρ.

«Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι ο ύπνος μικρής διάρκειας συνδέεται με την παχυσαρκία και με την εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2. Εμείς διαπιστώσαμε ότι μόλις 30 λεπτά λιγότερου ύπνου ημερησίως αρκούν για να προκαλέσουν βλάβες μακροπρόθεσμα και αντίσταση στην ινσουλίνη», αναφέρει ο επκεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ιατρικής, Σαχράντ Ταχέρι.

«Κάτι τέτοιο ενισχύει προηγούμενες παρατηρήσεις κατά τις οποίες ο ανεπαρκής ύπνος είχε συνδεθεί με συσσωρευτικές μεταβολικές επιπτώσεις».

Να σημειωθεί ότι ο πολύς ή ο λίγος ύπνος επηρεάζει τον τρόπο που κάποιος τρώει. Σε μια μελέτη, οι ερευνητές κοίταξαν τα δεδομένα από 342 εφήβους και ανέλυσαν τις συνήθειες ύπνου τους. Κατά μέσο όρο κοιμόντουσαν περίπου 7 ώρες το βράδυ. Όταν ο ύπνος άλλαξε και η διάρκειά του μετεβλήθη κατά μία ώρα -λιγότερο ή παραπάνω – αυτό είχε ως συνέπια να να μεταβληθούν οι προσλαμβανόμενες θερμίδες. Με τον λιγότερο ύπνο οι θερμίδες αυξήθηκαν κατά 201 την ημέρα.

SleepingΛιγότερος χρόνος, έλλειψη ύπνου

Οι κοινωνικές και επαγγελματικές υποχρεώσεις οδηγούν αρκετές φορές σε καθημερινή στέρηση πολύτιμων ωρών ύπνου, τον οποίο προσπαθούμε στη συνέχεια να αναπληρώσουμε το Σαββατοκύριακο.

Ωστόσο, η καθημερινή έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε μεταβολικές διαταραχές οι οποίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν ακόμα και εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2.

«Η έλλειψη ύπνου παρατηρείται συχνά στις μέρες μας. Μόλις κατά την τελευταία δεκαετία ωστόσο έχουμε συνειδητοποιήσει τις μεταβολικές επιπτώσεις», ανέφερε ο Ταχέρι.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η ρύθμιση των ωρών νυχτερινής ξεκούρασης θα μπορούσε να προσφέρει οφέλη τόσο στο σωματικό βάρος όσο και στον μεταβολισμό και στην γενικότερη απόδοση του σώματος. Στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής με στόχο την απώλεια βάρους, καλό θα ήταν να ακολουθούμε και ένα υγιές μοτίβο ύπνου για ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία», πρόσθεσε ο Ταχέρι.

Δείτε επίσης