Τι πρέπει να ξέρετε για τα διατροφικά συμπληρώματα

imdietar55simpolgesΗ κατανάλωση διατροφικών συμπληρωμάτων εκτινάχθηκε στη δεκαετία του 1990 όταν διαφημίστηκε ο ρόλος των αντιοξειδωτικών.

Σήμερα, στις ΗΠΑ, το 85% των ενηλίκων αγοράζει τακτικά ένα τουλάχιστον διατροφικό συμπλήρωμα ενώ οι περισσότεροι προτιμούν τις πολυβιταμίνες. Στα διατροφικά συμπληρώματα ανήκουν όχι μόνο οι βιταμίνες και τα μέταλλα αλλά και πολλά βότανα όπως π.χ. η εχινάκια που χρησιμοποιείται για το κρυολόγημα.

Ωστόσο, οι πληροφορίες γύρω από τα διατροφικά συμπληρώματα μπορεί να προκαλούν σύγχυση κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι η ίδια η επιστημονική έρευνα είναι αντιφατική και υπό εξέλιξη.

Ένα καθημερινό συμπλήρωμα πολυβιταμινών και μεταλλικών στοιχείων που παρέχει σχεδόν 100% των διατροφικών συστάσεων μπορεί να είναι ευεργετικό, εάν η διατροφή δεν περιλαμβάνει μία ευρεία ποικιλία από τροφές. Επίσης, αν πάσχετε από τροφικές δυσανεξίες ή αλλεργίες είναι δυνατόν να μην παίρνετε όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεστε.

Οι συνήθεις καταστάσεις καταστάσεις που απαιτούν ένα διατροφικό συμπλήρωμα είναι οι εξής:

Είστε χορτοφάγος. Αν δεν τρώτε όλα τα ζωικά προϊόντα, χρειάζεστε συμπλήρωμα βιταμίνης Β12 και ψευδαργύρου. Αν δεν τρώτε καθόλου ψάρια μπορεί να χρειάζεστε συμπληρώματα βιταμίνης D.

Δεν καταναλώνετε τις συνιστώμενες πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Σ’ αυτή την περίπτωση, ένα συμπλήρωμα πολυβιταμίνης και αντιοξειδωτικών είναι μια λογική επιλογή. Εντούτοις, η καλύτερη επιλογή θα ήταν να βελτιώσετε τη διατροφή σας.

Κάνετε δίαιτα με λίγες θερμίδες. Εάν καταναλώνετε λιγότερες από 1.000 θερμίδες την ημέρα, ένα συμπλήρωμα βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων είναι απαραίτητο.

Σκοπεύετε να μείνετε έγκυος ή θηλάζετε. Κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων χρειάζεστε μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών και μετάλλων, ιδιαίτερα φολικού οξέος το οποίο βοηθά στην πρόληψη βλαβών όπως είναι η δισχιδής ράχη. Τα συμπληρώματα σιδήρου που λαμβάνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθούν στην πρόληψη της αναιμίας για τη μητέρα.

Τα πιο δημοφιλή διατροφικά συμπληρώματα στις ΗΠΑ

Διατροφικό συμπλήρωμα Ποσοστό αγοραστών
Ιχθυέλαια- ωμέγα -3 37.4
Γλυκοζαμίνη 19.9
Εχινάκεια 19.8
Λινέλαιο – χάπια 15.9
Τζίνσενγκ 14.1
Συνδυασμός βοτάνων – χάπια 13
Τζίνγκο Μπιλόμπα 11.3
Χονδροϊτίνη 11.2
Σκόρδο – χάπια 11
Συνένζυμο Q10 9.7

Ισχυρισμοί υγείας

Προτού πάρετε κάποιο συμπλήρωμα διαφορετικό από τις πολυβιταμίνες, πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Είναι σημαντικό να μην πάρετε μεγαλύτερη από τη συνιστώμενη δοσολογία.

Επειδή πολλά διατροφικά συμπληρώματα αναφέρουν ότι έχουν την έγκριση της FDA (Ένωση Τροφίμων και Φαρμάκων στις ΗΠΑ) πρέπει να ξέρετε ότι τον Οκτώβριο του 1994, ο Αμερικανός πρόεδρος Μπιλ Κλίντον υπέγραψε ένα νόμο του Κογκρέσου σύμφωνα με τον οποίο η FDA δεν δικαιούνται να ελέγχει με αυστηρό τρόπο -όπως τα φάρμακα- τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως διατροφικά συμπληρώματα.

supple5555ments

Αυτό δεν σημαίνει ότι τα διατροφικά συμπληρώματα είναι ανεξέλεγκτα. Η FDA μπορεί να απαγορεύσει ένα σκεύασμα που έχει παρενέργειες και ήδη το έχει κάνει στην περίπτωση της εφέδρας, ενός κινέζικού βοτάνου που χρησιμοποιείται σε χάπια διαίτης. Το βάρος όμως της απόδειξης, ότι πρόκειται για ένα επικίνδυνο σκεύασμα, το φέρει η FDA.

Πρέπει επίσης να ξέρετε ότι τα διατροφικά συμπληρώματα πωλούνται χωρίς να χρειάζεται προηγουμένως να υπάρχει κάποια απόδειξη της αποτελεσματικότητας ή της ασφάλειάς τους, όπως συμβαίνει με τα φάρμακα.

Οι κατασκευαστές μπορούν να ισχυριστούν διάφορους λόγους για τους οποίους κάνουν καλό σε συγκεκριμένους τομείς της υγείας βασιζόμενοι στη δική τους ερμηνεία των επιστημονικών μελετών, κι αυτό μπορεί να είναι παραπλανητικό.