Μειώστε το “ζάχαρο” τρώγοντας τις πρωτεΐνες και τα λαχανικά πριν από τους υδατάνθρακες

Η κατανάλωση πλούσιων σε πρωτεΐνες τροφών πριν από τους υδατάνθρακες μπορεί να βοηθήσει όσους θέλουν να μειώσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους μετά τα γεύματα.

car5555bsΊσως μάλιστα, αυτοί που αρχίζουν το γεύμα τους με πρωτεΐνες και λαχανικά και το τελειώνουν με υδατάνθρακες να χορταίνουν περισσότερο, γράφουν Αμερικανοί ερευνητές από το Ιατρικό Κολέγιο Weill Cornell, στη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Diabetes Care.

Η μελέτη, αφορούσε μια μικρή ομάδα 11 παχύσαρκων ατόμων με διαβήτη τύπου 2.

Όσοι έτρωγαν πρώτα μπρόκολο, σαλάτα και κοτόπουλο πριν φάνε ψωμί και πιουν φρουτοχυμό, παρουσίαζαν μικρότερη αύξηση στα επίπεδα σακχάρου τους επί 2 ώρες μετά το φαγητό, σε σχέση με την περίπτωση που έτρωγαν τα ίδια τρόφιμα αλλά με αντίθετη σειρά.

Όταν έτρωγαν πρώτα τα λαχανικά και τις πρωτεΐνες είχαν κατά 29% χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου μισή ώρα μετά το φαγητό και κατά 37% χαμηλότερα στη μία ώρα, ενώ έπειτα από δύο ώρες η γλυκόζη ήταν 17% χαμηλότερη. Οι μειώσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές.

Εμποδίζεται η απορρόφηση των υδατανθράκων

Τα ευρήματα  υποδηλώνουν ότι ο συνδυασμός λαχανικών-πρωτεϊνών εμποδίζει με κάποιο τρόπο, άγνωστο ως τώρα, την απορρόφηση των υδατανθράκων, με αποτέλεσμα παρά την κατανάλωσή τους να μην παρατηρούνται οι αυξήσεις στο σάκχαρο που συμβαίνουν όταν τα τρώμε με άδειο στομάχι.

Οι επιστήμονες συνεχίζουν την έρευνά τους για να βεβαιωθούν αν η τακτική αυτή μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του υψηλού σακχάρου και ενδεχομένως των παραπανίσιων κιλών (διότι οι απότομες αυξήσεις του σακχάρου και η στη συνέχεια η μεγάλη πτώση τους προκαλεί αίσθημα πείνας ευνοώντας την αύξηση της πρόσληψης θερμίδων).

“Είμαστε πάντα σε αναζήτηση τρόπων που θα βοηθήσουν τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 να μειώσουν το σάκχαρο στο αίμα τους,” ανέφερε ο δρ Louis Aronne, ένας από τους συντάκτες της μελέτης και καθηγητής Μεταβολικής Έρευνας. “Βασιζόμαστε στην ιατρική, αλλά η διατροφή είναι ένα σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας. Αλλά δυστυχώς, έχουμε διαπιστώσει ότι είναι δύσκολο να κάνουμε τους ανθρώπους να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες”.

Σχετικά άρθρα