Διαστρέμματα και αποκατάσταση

diastremma5Το διάστρεμμα συμβαίνει, όταν ένας τραυματισμός, όπως ένα απότομο (βίαιο) γύρισμα ή τράβηγμα, προκαλεί κίνηση της άρθρωσης έξω από το φυσιολογικό εύρος της κίνησης της σχίζοντας έτσι τους συνδέσμους που είναι προσκολλημένοι στο οστό.

Οι συνήθεις ενδείξεις διαστρέμματος είναι:

  • Πόνος και ευαισθησία στην προσβεβλημένη περιοχή.
  • Πρήξιμο που εμφανίζεται αμέσως και μερικές φορές συνοδεύεται από αποχρωματισμό του δέρματος.
  • Διαταραχή της λειτουργικότητας της άρθρωσης.

Αποκατάσταση

Εάν κατά την κάκωση ακουστεί ένας ήχος και αμέσως μετά δυσκολεύεστε στη χρήση της άρθρωσης, τότε ζητήστε επειγόντως ιατρική βοήθεια. Αν τα συμπτώματα είναι λιγότερο σοβαρά, αλλά υποψιάζεστε ζημιά οστού ή συνδέσμου στην άρθρωση, ζητήστε ιατρική φροντίδα το συντομότερο. Ζητήστε επίσης ιατρική βοήθεια, εάν ο πόνος ή η δυσκολία στην κίνηση της άρθρωσης δε βελτιωθεί μετά από 2 ή 3 ημέρες. Ο γιατρός σας μπορεί να ζητήσει ακτινογραφία, για να καθορίσει το μέγεθος και τη φύση της κάκωσης.

Στα περισσότερα δευτερεύουσας σημασίας διαστρέμματα μπορείτε πιθανώς να αντιμετωπίσετε την κάκωση μόνοι σας με μία προσέγγιση ονομαζόμενη P.R.I.C.E. (από τα αρχικά των protection, rest, ice, compression, elevation – προστασία, ανάπαυση, πάγος, πίεση, ανύψωση).

Προστασία. Ακινητοποιήστε την προσβεβλημένη περιοχή, για να διευκολυνθεί η επούλωση και να προστατευθεί το σημείο από περαιτέρω κάκωση. Χρησιμοποιήστε ελαστικούς επιδέσμους, αναρτήσεις, νάρθηκες ή πατερίτσες ανάλογα με το τι χρειάζεται.

Ανάπαυση. Αποφύγετε δραστηριότητες που προκαλούν πόνο ή πρήξιμο. Η ανάπαυση είναι απαραίτητη, για να διευκολυνθεί η επούλωση των ιστών.

Πάγος. Βάλτε αμέσως πάγο, ώστε να μειωθεί το πρήξιμο, ο πόνος και ο μυϊκός σπασμός. Τα ψυχρά επιθέματα, το μασάζ με παγάκια ή ένα λουτρό σε θρύμματα πάγου θεωρούνται όλα χρήσιμα. Επαναλαμβάνετε τη χρήση πάγου περιοδικά, όχι περισσότερο από 20 λεπτά τη φορά, για όσο επιμένει το πρήξιμο.

Πίεση. Το πρήξιμο μπορεί να προκαλέσει μείωση της κινητικότητας σε μία τραυματισμένη άρθρωση. Για να περιοριστεί το πρήξιμο, πιέστε την τραυματισμένη περιοχή, ώσπου να υποχωρήσει. Οι ελαστικοί επίδεσμοι ή οι νάρθηκες από καουτσούκ ή νεοπρένιο θεωρούνται ό,τι καλύτερο.

Ανύψωση. Ανασηκώστε την άρθρωση του πρησμένου χεριού ή ποδιού πάνω από το επίπεδο της καρδιάς, για να βοηθήσει στη μείωση του πρηξίματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τη νύχτα.