Οι θερμίδες, και όχι η άσκηση, είναι το κλειδί στο αδυνάτισμα

Αν κάποιος δεν έχει το μυαλό του στον περιορισμό των θερμίδων δεν θα αδυνατίσει ακόμα κι αν πηγαίνει κάθε μέρα στο γυμναστήριο. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Epidemiology.

diatia 5 s5dasxkhs s5 5Είναι γνωστό πως το σώμα έχει την τάση να αναπληρώνει τις θερμίδες που χάνει κατά τη διάρκεια στης άσκησης – με άλλα λόγια η άσκηση προκαλεί αυξημένη όρεξη.

Αυτό επιβεβαιώνεται μέσω μιας ακόμα ανάλυσης. Η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας οδηγεί σε αύξηση της πρόσληψης τροφής, επομένως μόνο αν κάποιος δεν τρώει παραπάνω μπορεί να αδυνατίζει. Αν λοιπόν κάποιος θέλει να αδυνατίσει μέσω της άσκησης -που είναι ο καλύτερος τρόπος- πρέπει να μην αυξήσει τις θερμίδες του.

Πάντως, ένα από τα καλά της άσκησης είναι ότι προκαλεί αναλογικά μεγαλύτερη απώλεια πάχους διότι διατηρεί τη μυική μάζα.

Την ανάλυση υπογράφουν οι Ρίτσαρντ Κούπερ και Έιμι Λιουκ από την Ιατρική Σχολή Stritch του Πανεπιστημίου Loyola, στο Σικάγο, οι οποίοι μελετούν εδώ και χρόνια την σχέση άσκησης και σωματικού βάρους.

Tα στοιχεία για την αξία της άσκησης στο αδυνάτισμα δεν είναι πολλά αλλά οι ειδικοί λένε πως «υπάρχει μόνο ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χάσει κάποιος βάρος: να καταναλώνει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με όσες ξοδεύει».

Όπως εξηγούν, πολλές μελέτες έχουν δείξει πως όποιος γυμνάζεται και κάνει δίαιτα χάνει περίπου το ίδιο σωματικό βάρος με όποιον κάνει μόνο δίαιτα.

Άλλες μελέτες, εξάλλου, δεν έχουν βρει συσχέτιση ανάμεσα στις θερμίδες που δαπανά κάποιος μέσω της γυμναστικής και τις αλλαγές του σωματικού βάρους μακροπρόθεσμα, επομένως δεν είναι η γυμναστική ο καθοριστικός παράγοντας στο αδυνάτισμα.

Διατηρεί τη μυική μάζα

«Παρότι η φυσική δραστηριότητα παρέχει πάρα πολλά οφέλη στην υγεία, τα στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αν δεν υπάρξει αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων, δεν μπορεί να καταπολεμήσει την παχυσαρκία», καταλήγουν.

Σύμφωνα με ειδικούς, είναι καλά τεκμηριωμένο ότι για να χάσει ο μέσος άνθρωπος μισό κιλό σωματικού λίπους, πρέπει να μειώσει κατά 3.500 τις θερμίδες. Η άσκηση μπορεί να τον βοηθήσει να χάσει αυτές τις θερμίδες μέσα σε μια εβδομάδα αλλά θα πρέπει να έχει στο μυαλό του να μην πάρει αυτές τις θερμίδες αυξάνοντας το φαγητό του.

Εκατομμύρια άτομα πηγαίνουν στο γυμναστήριο αλλά μετά από ένα χρόνο διατηρούν το βάρος τους σταθερό. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει, συνήθως, αυθόρμητη απώλεια βάρους διότι αυξάνεται η όρεξη. Φυσικά μπορούν να αδυνατίσουν αν δεν φάνε παραπάνω.

Από την άλλη μεριά, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η άσκηση είναι ο ιδανικός τρόπος αδυνατίσματος διότι διατηρεί την μυική μάζα.

Σχετικά άρθρα