maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort bahcesehir escort bahcesehir escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort escort bursa Ankara escort Çankaya escort escort ankara jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme istanbul escort halkalı escort istanbul escort istanbul escort istanbul escort beylikdüzü escort istanbul escort nakliyat evden eve nakliyat Kayseri XXX Escort
Η βιταμίνη C κάνει καλό στα αγγεία – μειώνει την ενδοθηλίνη-1

Η βιταμίνη C κάνει καλό στα αγγεία – μειώνει την ενδοθηλίνη-1

H βιταμίνη C ωφελεί την καρδιά των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων βελτιώνοντας τη λειτουργία των αγγείων, λένε επιστήμονες από το Κολοράντο σε μια μελέτη που παρουσιάσθηκε στο 14ο Διεθνές Συνέδριο για την ενδοθηλίνη (ΕΤ-14) το οποίο έγινε στη Τζώρτζια από την Αμερικανική Εταιρεία Φυσιολογίας.

vitamin 5cc55Οι ερευνητές βρήκαν ότι όπως η άσκηση, έτσι και η βιταμίνη C μειώνει τη δραστηριότητα μιας πρωτεΐνης στο αίμα, της ενδοθηλίνης-1, η οποία προκαλεί συστολή στα μικρά αιμοφόρα αγγεία.

Η ενδοθηλίνη-1 είναι αυξημένη στα άτομα που έχουν παραπανίσια κιλά. Η συστολή των αιμοφόρων αγγείων σημαίνει μειωμένη ροή αίματος και αύξηση του κινδύνου για έμφραγμα και ισχαιμικό εγκεφαλικό.

500 mg βιταμίνης C την ημέρα

Στη μελέτη συμμετείχαν 35 υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Μια ομάδα άρχισε ένα πρόγραμμα άσκησης και οι υπόλοιποι έπαιρναν 500 mg βιταμίνης C την ημέρα. Όλοι τους παρουσίασαν παρόμοια μείωση της ενδοθηλίνης-1.

Όπως εξήγησαν οι ερευνητές, είναι τεκμηριωμένο ότι η άσκηση μειώνει τα επίπεδα της ενδοθηλίνης-1, αλλά η ένταξή της άσκησης στην καθημερινότητα των υπέρβαρων ατόμων είναι δύσκολη. Έτσι εξέτασαν κατά πόσον θα μπορούσε η βιταμίνη C να έχει ανάλογο όφελος, δεδομένου ότι προηγούμενες μελέτες την έχουν συνδέσει με βελτίωση της αγγειακής λειτουργίας.

Διευκρινίσουν πάντως ότι το εύρημά τους δε σημαίνει ότι η βιταμίνη C μπορεί να αντικαταστήσει την άσκηση, διότι η φυσική δραστηριότητα παρέχει άλλα, μοναδικά οφέλη για την υγεία.

Να σημειωθεί ότι η βιταμίνη C πρέπει να λαμβάνεται “σπαστά” στη διάρκεια της ημέρας για να υπάρχει μεγαλύτερη απορρόφηση από το σώμα. Επίσης είναι καλύτερα να λαμβάνεται μετά το γεύμα.

Δείτε επίσης