kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort escort bursa Ankara escort Çankaya escort escort ankara avrupa yakasi escort halkalı escort escort bayan sirinevler escort batum escort jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort Escort ankara
Τέσσερις επιδράσεις του ύπνου στην υγεία

Τέσσερις επιδράσεις του ύπνου στην υγεία

Πολλές πρόσφατες μελέτες έχουν καταδείξει τη σημασία του επαρκούς και ποιοτικού ύπνου στην υγεία. Ο ύπνος βελτιώνει τη μνήμη, καθαρίζει τα απόβλητα του μεταβολισμού από τον εγκέφαλο, προστατεύει από έμφραγμα και από τα παραπανίσια κιλά.

woman-sleep555pg1. Βελτιώνει τη μνήμη

Ο ύπνος  διπλασιάζει τις πιθανότητες ανάκλησης ξεχασμένων πληροφοριών. Σε μια μελέτη που έγινε το 2015 από ερευνητές του βρετανικού Πανεπιστημίου του Έξετερ, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ανακαλέσουν λέξεις που είχαν ακούσει είτε πριν από τον βραδινό ύπνο, είτε έπειτα από 12 ώρες χωρίς καθόλου ύπνο.

Εκείνοι που είχαν κοιμηθεί θυμήθηκαν πολύ ευκολότερα τις λέξεις σε σχέση με αυτούς που είχαν μείνει άυπνοι.

2. Έλλειψη ύπνου και παχυσαρκία

Η έλλειψη ακόμα και 30 λεπτών ύπνου την ημέρα μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Το συμπέρασμα αυτό παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου ενδοκρινολογίας ENDO 2015 που έγινε στο Σαν Ντιέγκο, στις ΗΠΑ, από ερευνητές του Κολεγίου Ιατρικής Weill Cornell στο Κατάρ.

Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι ο ύπνος μικρής διάρκειας συνδέεται με την παχυσαρκία και με την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Μόλις 30 λεπτά λιγότερος ύπνος την ημέρα φτάνουν για να προκαλέσουν αντίσταση στην ινσουλίνη.

3. Καλύτερος ο ύπνος στο πλευρό

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε από την Ελεν Μπενβενίστε του Πανεπιστημίου Stony Brook της Νέας Υόρκης και τους συνεργάτες της, η στάση του σώματος στη διάρκεια του ύπνου παίζει ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου. Η καλύτερη στάση όσον αφορά τον καθαρισμό του εγκεφάλου από τα «απόβλητα» του μεταβολισμού είναι στο πλάι. Ισως γι’ αυτό η στάση αυτή είναι πιο η δημοφιλής μεταξύ των ανθρώπων και των περισσότερων ζώων.

Μεταξύ των ουσιών που αποβάλλονται ευκολότερα είναι οι πρωτεΐνες βήτα αμυλοειδές και ταυ, που γίνονται επικίνδυνες όταν συσσωρεύονται στον εγκέφαλο, οδηγώντας στη δημιουργία «πλακών» και τελικά Αλτσχάιμερ. Ωστόσο πρέπει να πούμε ότι αυτή η μελέτη αφορούσε ποντίκια. Οι ερευνητές όμως πιστεύουν ότι ισχύει και στον άνθρωπο.

4. Ανεπαρκής ύπνος ίσον κίνδυνος για έμφραγμα

Ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Βαλέρι Γκαφάροβ της Ρωσικής Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών, πραγματοποίησαν μια μελέτη σε άνδρες και βρήκαν ότι όσοι δεν κοιμούνται καλά κινδυνεύουν περισσότερο από έμφραγμα και εγκεφαλικό. Οι επιστήμονες εξέτασαν ένα δείγμα 657 ανδρών ηλικίας 25-64 ετών χωρίς ιστορικό εμφράγματος, εγκεφαλικού ή διαβήτη. Τα καρδιαγγειακά περιστατικά καταγράφηκαν για χρονικό διάστημα 14 ετών. Μεταξύ όσων έπαθαν έμφραγμα σε αυτή τη χρονική περίοδο, το 63% είχε διαταραχές ύπνου. Οι άνδρες με πρόβλημα ύπνου είχαν 2-2,6 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο για έμφραγμα και 1,5-4 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο για εγκεφαλικό.

Τα προβλήματα ύπνου είναι πιο συχνά για όσους έχουν στρες και για όσους κάνουν βαριά χειρωνακτική εργασία.

Δείτε επίσης