maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort bahcesehir escort bahcesehir escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort escort bursa Ankara escort Çankaya escort escort ankara jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme istanbul escort halkalı escort elektronik sigara e sigara e likit e sigara forum elektronik sigara forum nakliyat evden eve nakliyat
Οι κακές συνήθειες που χαλάνε τα δόντια

Οι κακές συνήθειες που χαλάνε τα δόντια

Τα περισσότερα οδοντικά προβλήματα έχουν αιτία την κακή στοματική υγιεινή και τις κακές διατροφικές συνήθειες. Ιδού τι μπορεί να προκαλέσει τα μεγαλύτερα προβλήματα στα δόντια σας.

child-bru55555shing-teeth* Ζάχαρη. Η ζάχαρη είναι η κύρια αιτία της τερηδόνας. Όχι μόνο η ζάχαρη, αλλά όλοι οι υδατάνθρακες όπως π.χ. η φρουκτόζη είναι το ίδιο επιβαρυντικοί για τα δόντια, διότι αποτελούν την τροφή των μικροβίων που υπάρχουν φυσιολογικά στο στόμα και παράγουν οξέα ως υποπροϊόν του μεταβολισμού τους.

Αυτό που έχει σημασία δεν είναι η συνολική ποσότητα των υδατανθράκων, αλλά η συχνότητα της κατανάλωσής τους.  Τα οξέα εξουδετερώνονται από το σάλιο μέσα σε 20-40 λεπτά αλλά η ικανότητα αυτή δεν είναι ίδια για όλους τους ανθρώπους. Μια λύση είναι να ξεπλένετε καλά το στόμα με νερό μετά την κατανάλωση υδατανθράκων.

Ο κίνδυνος από τη ζάχαρη είναι σημαντικά αυξημένος στα παιδιά και τους εφήβους, όπου δημιουργούνται οι περισσότερες τερηδόνες, διότι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η ενασβεστίωση των δοντιών (συνήθως ολοκληρώνεται μετά τα 22 έτη).

* Γλυκά. Τα χειρότερα γλυκά για τα δόντια είναι όσα κολλάνε πάνω τους. Η σοκολάτα το κάνει αυτό με ιδιαίτερο τρόπο και μπορεί κάποιος που έχει ευαίσθητα να δόντια να νιώσει πόνο. Δίχως βούρτσισμα αμέσως μετά την κατανάλωσή τους, τα κολλώδη γλυκά παραμένουν επί ώρες στην επιφάνεια των δοντιών διεγείροντας συνεχώς την παραγωγή οξέων. Kαλύτερα να τρώτε μια σοκολάτα πριν το φαγητό παρά μετά.

* Ροφήματα με καλαμάκι. Η κατανάλωση των διαφόρων ροφημάτων που έχουν ζάχαρη με καλαμάκι, μπορεί να προστατεύσει τα δόντια σας από τις χρωστικές ουσίες (λ.χ. του καφέ και του τσαγιού) και από την διάχυση της ζάχαρης σε όλα τα δόντια. Λίγο γάλα στο τσάι προστατεύει από το κιτρίνισμα σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη.

* Ανθρακικό. Υπάρχει η άποψη ότι το ανθρακικό στα διάφορα αναψυκτικά διαβρώνει το «σμάλτο» (αδαμαντίνη) των δοντιών. Όπως και να έχει, την διάβρωση την προκαλεί κυρίως η ζάχαρη και άλλοι πρόσθετοι υδατάνθρακες όπως η φρουκτόζη και η γλυκόζη.

* Βούρτσισμα. Ορισμένοι οδοντίατροι συμβουλεύουν να μην βουρτσίζουμε τα δόντια μας αν δεν περάσει μισή ώρα από το φαγητό. Ωστόσο οι περισσότεροι δίνουν την κλασική συμβουλή, να τα βουρτσίζουμε αμέσως, μέσα στα 5 πρώτα  λεπτά, για να μην προλάβουν τα οξέα να  διαβρώσουν τα δόντια.

* Οδοντόβουρτσα. Η οδοντόβουρτσα πρέπει να αλλάζει κάθε 6 μήνες, και οπωσδήποτε μόλις στραβώσουν οι τρίχες της.

Δείτε επίσης