Αρθρίτιδα: Άσκηση 45 λεπτά την εβδομάδα βελτιώνει τη λειτουργικότητα

Είναι γνωστό ότι οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που πάσχουν από αρθρίτιδα στο ισχίο, το γόνατο ή στην άκρη του ποδιού πρέπει να κινούνται. Οι γενικές οδηγίες, για όλα τα άτομα ηλικίας 19-64 ετών, προτείνουν 150 λεπτά μέτριας κινητικής δραστηριότητας την εβδομάδα -όπως π.χ. ζωηρό περπάτημα- για την πρόληψη πρόωρου θανάτου και σοβαρής ασθένειας.

perpathmaΩστόσο, μόνο το 10% των ατόμων με αρθρίτιδα στα γόνατα ακολουθούν αυτές τις οδηγίες. Έτσι, ιατρικοί ερευνητές από Northwestern Feinberg School of Medicine στις ΗΠΑ θέλησαν να καθορίσουν ένα μικρότερο στόχο για την κινητική δραστηριότητα των ατόμων με αρθρίτιδα και βρήκαν ότι έστω και 45 λεπτά την εβδομάδα κάνει καλό στους ασθενείς. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Arthritis Care & Research.

Χρησιμοποιώντας εξελιγμένα επιταχυνσιόμετρα παρακολούθησης της κίνησης, οι ερευνητές μέτρησαν τη σωματική δραστηριότητα 1.600 ενηλίκων με αρθρίτιδα, οι οποίοι συμμετείχαν στην αμερικανική μελέτη Osteoarthritis Initiative. Οι συμμετέχοντες είχαν διάφορα συμπτώματα, όπως πόνους ή δυσκαμψία στα ισχία, τα γόνατα ή στα άκρα των ποδιών.

Περίπου το ένα τρίτο των συμμετεχόντων είχε βελτίωση ή καλή λειτουργικότητα μετά από δύο χρόνια. Οι ασθενείς που επιτυγχάνουν το ελάχιστο όριο της κίνησης, 45 λεπτά μέτριας δραστηριότητας την εβδομάδα, έχουν 80% περισσότερες πιθανότητες να βελτιώσουν ή να διατηρήσουν υψηλή λειτουργικότητα τα επόμενα δύο χρόνια, σε σύγκριση με όσους κινούνται λιγότερο χρόνο. Το εύρημα ίσχυε τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες.

Βελτίωση με 45 λεπτά άσκηση την εβδομάδα

“Ακόμη και μια μικρή δραστηριότητα είναι καλύτερη από το τίποτα», ανέφερε ο Dorothy Dunlop, καθηγητής ρευματολογίας και προληπτικής ιατρικής, και επικεφαλής της μελέτης. “Για τους ηλικιωμένους ανθρώπους που πάσχουν από αρθρίτιδα, και οι οποίοι είναι ελάχιστα ενεργοί, τουλάχιστον 45 λεπτά είναι ένας ρεαλιστικός στόχος ο οποίος μπορεί να βελτιώσει την κατάστασή τους”.

“Οι οδηγίες για 150 λεπτά κίνηση την εβδομάδα είναι πολύ σημαντικές, διότι όσο περισσότερο κινείται κανείς, τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για την υγεία”, είπε ο Dunlop. “Αλλά ακόμη και μια λιγότερο αυστηρή επίτευξη αυτού του στόχου προωθεί την λειτουργικότητα και μπορεί να είναι ένα πιο εφικτό σημείο εκκίνησης για τους ηλικιωμένους με αρθρίτιδα”.

Ο Dunlop ανέφερε ότι η άσκηση μέτριας έντασης είναι καλύτερη από μια ήπια άσκηση για τη βελτίωση της λειτουργικότητας.

Οι γενικές οδηγίες, προς όλα τα άτομα, αφορούν 150 λεπτά μέτριας δραστηριότητας την εβδομάδα (ή 75 λεπτά έντονης άσκησης) και συνεδρίες που διαρκούν τουλάχιστον 10 λεπτά, κάτι που προωθεί την καλή καρδιαγγειακή υγεία.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn




Δείτε επίσης