kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort escort bursa Ankara escort Çankaya escort escort ankara avrupa yakasi escort halkalı escort escort bayan sirinevler escort batum escort jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort Escort ankara
Ποιες τροφές περιέχουν πολλές πουρίνες

Ποιες τροφές περιέχουν πολλές πουρίνες

Το ουρικό οξύ στον άνθρωπο είναι το τελικό προϊόν του μεταβολισμού των πουρινών και όταν ανεβαίνει σε υψηλά επίπεδα στο αίμα μπορεί να πυροδοτήσει επεισόδια ουρικής αρθρίτιδας.

Οι πουρίνες είναι άφθονες στη φύση και ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους που έχουν είναι ότι χρησιμεύουν στην κατασκευή του δεσοξυριβονουκλεϊνικού οξέος (DNA) και του ριβονουκλεϊκού οξέος (RNA) ζευγαρωμένες με τις πυριμιδίνες. Οι πουρίνες είναι δύο, η αδενίνη και η γουανίνη, ενώ οι πυριμιδίνες είναι τρεις, η θυμίνη, η κυτοσίνη και η ουρακίλη. Τόσο οι πουρίνες όσο και οι πυριμιδίνες είναι κυκλικές αρωματικές ενώσεις που περιέχουν άτομα άνθρακα, αζώτου και υδρογόνου.

Οι πουρίνες βρίσκονται σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς, από τους απλούστερους ιούς έως τα πιο σύνθετα πολυκυτταρικά πλάσματα. Χωρίς αυτές, τα χρωμοσώματα και το γενετικό υλικό των ιών και των βακτηριδίων δεν θα υπήρχαν. Τα ζωντανά κύτταρα δεν θα μπορούσαν να παράγουν ενέργεια ή να συνθέτουν τα περισσότερα από τα μόρια που χρειάζονται για να λειτουργήσουν. Πολλές γνωστές φυτικές ενώσεις, όπως η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη ανήκουν στις πουρίνες.

Μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι οι πουρίνες ήταν μεταξύ των μορίων που υπήρχαν στην Γη πριν από την αρχή της ζωής. Η απομόνωση των πουρινών από  μετεωρίτες που σχηματίστηκαν όταν γεννήθηκε το ηλιακό μας σύστημα δείχνει ότι αυτά τα μόρια θα μπορούσαν να είναι παρόντα και σε άλλα ηλιακά συστήματα.

Tρεις δεκαετίες πριν, οι πουρίνες αναγνωρίστηκαν για δύο κύριους λόγους: Πρώτον ως δομικά στοιχεία του DNA και δεύτερον ως ουσίες που αποδομούνται για να σχηματίσουν ουρικό οξύ, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας. Τότε, πέρα από αυτούς τους δύο βασικούς τομείς ενδιαφέροντος, τα πουρίνες δεν απολάμβαναν μεγάλης προσοχής από την επιστημονική έρευνα. Σήμερα όμως οι ερευνητές αντιλαμβάνονται τις πουρίνες ως κάτι πολύ πιο σημαντικά για την υγεία μας πέρα από την εστίαση στην ουρική αρθρίτιδα.

Η έρευνα για το ρόλο των πουρινών στην υγεία του καρδιαγγειακού και του πεπτικού συστήματος (συμπεριλαμβανομένου του στόματος, του στομάχου και των εντέρων) δείχνει ότι οι πουρίνες έχουν το δικό τους ειδικό σύστημα υποδοχέων στις μεμβράνες των κυττάρων μας που τους επιτρέπουν να συνδεθούν μαζί τους.

Η αρχική ανακάλυψη ήταν ότι υπάρχουν δύο βασικοί υποδοχείς πουρίνης (Ρ1 και Ρ2) ενώ στη συνέχει βρέθηκαν 19 υποτύποι τους. Αυτό επέτρεψε στους ερευνητές να αποκτήσουν πολύ πιο συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες των πουρινών να επηρεάζουν την υγεία μας. Για παράδειγμα επηρεάζουν τις φλεγμονώδεις αποκρίσεις, την εμπειρία του πόνου, την πεπτική λειτουργία και την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

Αυτά τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν πολλές πτυχές της λειτουργίας της καρδιάς, συμπεριλαμβανομένης της ροής του αίματος και της παροχής οξυγόνου. Στο πεπτικό σύστημα, υπάρχουν επιπτώσεις στην έκκριση υγρών και στην κυκλοφορία των τροφίμων καθώς υφίστανται τη διαδικασία της πέψης.

Σε ποιες τροφές υπάρχουν

Οι πουρίνες είναι σχεδόν παρούσες σε όλα τα τρόφιμα εκ φύσεως. Υπάρχουν τουλάχιστον 10-15 mg πουρινών σε μισή κούπα σχεδόν όλων των τροφών. Αυτή η ποσότητα πουρινών θεωρείται μικρή. Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να περιέχει 500-1.000 mg ή ακόμη περισσότερο σε μισή κούπα. Ως επί το πλείστον, οι πολύ υψηλότερες τροφές πουρίνης περιλαμβάνουν το κρέας των εσωτερικών οργάνων των ζώων, όπως π.χ. είναι ο συκώτι, ο σπλήνας και η καρδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φυτικές τροφές συνήθως συνήθως δεν περιέχουν πολλές πουρίνες. Η μαγιά μπύρας και η σπιρουλίνα έχουν από τις μεγαλύτερες ποσότητες. Πάντως, το 70% των πουρινών προέρχεται από τα κύτταρα του σώματός μας και το 30% από τα τρόφιμα που τρώμε.

Οι τροφές που περιέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητες πουρινών απεικονίζονται στους παρακάτω πίνακες.

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Συκώτι 286
Νεφρό 230
Πουλερικά 130
Αρνί, ψητό, ψιλοκομμένο 127
Χοιρινό, ψημένο, ψιλοκομμένο 119
Ψάρια, λευκά, φρέσκα 115
Μανιτάρι, φρέσκο 46
Ψωμί, κρούστα 15
Ψωμί, λευκό 12
Αλεύρι σίτου 11
Τυρί 8
Απλό γιαούρτι 7
Ρύζι, μαγειρεμένο 6

Στα διάφορα μέρη του κοτόπουλου η ποσότητα των πουρινών είναι:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Συκώτι κοτόπουλου 236
Κοτόπουλο, καρδιά 223
Στήθος κοτόπουλου 130
Κοτόπουλο, μπούτι 126
Κοτόπουλο, δέρμα 104

Στα διάφορα μέρη του βοδινού, του χοιρινού και του αρνιού η περιεκτικότητα σε πουρίνες είναι:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Χοιρινό, συκώτι 289
Βόειο κρέας, νεφρό 213
Βόειο κρέας, συκώτι 197
Βόειο κρέας, καρδιά 171
Αρνί, καρδιά 171
Βόειο κρέας, εγκεφάλου 162
Αρνί, συκώτι 147

Η περιεκτικότητα στα θαλασσινά είναι:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Αντσούγιες 411
Σαρδέλες 345
Σολομός 250
Σκουμπρί 194
Καλαμάρι 135
Μπακαλιάρος, ωμό 101

Στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά είναι:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Σαρδέλες 399
Ρέγγα 378
Αντσούγιες 321
Σκουμπρί 246
Γαρίδα 234
Τόνος 142
Στρείδια 107
Σολομός 88

H περιεκτικότητα στα όσπρια είναι:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Μαυρομάτικα φασόλια 230
Φακές 222
Μικρό λευκό φασόλι 202
Φάβα 195
Κόκκινο φασόλι 162
Μεγάλο φασόλι lima 149
Φασόλια βακκίνιο 75
Garbanzo φασόλια 56

Στις μπύρες:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Παραδοσιακές αγγλικές μπύρες 20.3 – 27.5
Guinness 23
Lager 17

Άλλες τροφές:

Τροφή Πουρίνες (mg/100g)
Σάλτσα μπάρμπεκιου 14
Μέλι 68
Σάλτσα οστρακοειδών 134
Πίτουρο ρυζιού 100
Σάλτσα σόγιας, σκούρο χρώμα 45.2
Σάλτσα σόγιας, ανοιχτόχρωμο 55.3
Μαγιά μπύρας 2995
Σπιρουλίνα 1076

Τροφές που περιέχουν λίγες πουρίνες (κάτω από 50 mg ανά 100 γραμμάρια) είναι το γάλα, τα αυγά, οι ξηροί καρποί, το τυρί, τα δημητριακά, το ρύζι  και τα ζυμαρικά.

Τροφές με σχετικά λίγες πουρίνες είναι τα μήλα με 14 mg ανά 100 γραμμάρια, τα σπαράγγια με 23 mg, οι μελιτζάνες με 21 mg, το αβοκάντο με 19 mg, οι μπανάνες με 47 mg, το καρότο με 17 mg, τα σταφύλια με 27 mg, το μαρούλι με 13 mg, οι πατάτες με 17 mg, τα καρύδια με 25 mg, οι ντομάτες με 11 mg και οι ελιές με 29 mg.

Μεταξύ των λαχανικών και φρούτων, μέτριες ποσότητες περιέχουν τα βερίκοκα με 73 mg, οι αγκινάρες 78 mg,, το σπανάκι με 57 mg, τα σύκα με 64 mg, η πράσινη πιπεριά me 55 mg και το μπρόκολο με 87 mg ανά 100 γραμμάρια.

Δείτε επίσης