Οι φυτικές ίνες μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Οι γυναίκες που καταναλώνουν ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών έχουν μειωμένη πιθανότητα να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού, αναφέρουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό επιθεώρηση Pediatrics.

fytikes ines 6Το συμπέρασμα βασίστηκε σε στοιχεία από 90.500 γυναίκες. Η μελέτη βρήκε ότι όσες ακολουθούσαν από νεαρή ηλικία τις συστάσεις για ικανοποιητική κατανάλωση φυτικών τροφών (φρούτα, λαχανικά, τροφές ολικής άλεσης, όσπρια κλπ) είχαν 20-24% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρκίνο του μαστού αργότερα στη ζωή τους.

Η μελέτη είχε διάρκεια σχεδόν 20 χρόνια και κατέγραψε την προστατευτική δράση των φυτικών ινών. Κατά την έναρξη, οι γυναίκες είχαν ηλικία 27 -44 ετών, ενώ μέχρι το τέλος της, 2.833 από αυτές είχαν διαγνωσθεί με καρκίνο του μαστού.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι γυναίκες που είχαν την υψηλότερη κατανάλωση φυτικών ινών, φθάνοντας κατά μέσον όρο τα 28 γραμμάρια ινών την ημέρα, είχαν 24% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν καρκίνο του μαστού, σε σύγκριση με όσες έτρωγαν τις λιγότερες φυτικές ίνες.

Τα 28 γραμμάρια φυτικών ινών περιέχονται σε δύο μήλα (με τη φλούδα), μία μπανάνα, μία μερίδα αρακά και μία-δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως την ημέρα.

Όσο περισσότερες φυτικές ίνες τόσο το καλύτερο, βρήκαν οι ερευνητές. Κάθε αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης κατά 10 γραμμάρια σχετίσθηκε με μείωση κατά 14% του κινδύνου για καρκίνο μαστού.

«Ξέρουμε από προηγούμενες μελέτες ότι ο μαστός είναι ευάλωτος στα καρκινογόνα», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Γουώλτερ Γουϊλετ, καθηγητής Επιδημιολογίας & Διατροφής στη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Χάρβαρντ. «Τα νέα ευρήματα υπενθυμίζουν ότι η διατροφή από νωρίς στη ζωή είναι συνδεδεμένη με την υγεία στο μέλλον. Επομένως τα κορίτσια και οι νεαρές γυναίκες θα κάνουν ένα μεγάλο δώρο στον εαυτό τους αν φροντίσουν να καταναλώνουν κάθε μέρα τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες».

Να σημειωθεί ότι οι φυτικές ίνες μειώνουν επίσης τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου ενώ έχουν πολλαπλά άλλα οφέλη για την υγεία μεταξύ των οποίων είναι και το χαμηλότερο σωματικό βάρος. Αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής και προλαμβάνουν χρόνιες ασθένειες. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες η οποία περιέχει λιγότερη ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά συνεισφέρει στην ποιότητα του ύπνου.

Σχετικά άρθρα