Αρχίσατε δίαιτα; Προσέξτε “Που, Ποιος, Γιατί και Πότε”

Πολλά άτομα αρχίζουν να κάνουν δίαιτα με ενθουσιασμό και θέληση να περιορίσουν δραστικά τις ημερήσιες θερμίδες τους αλλά μπορεί να κάνουν ορισμένα λάθη τακτικής  τα οποία τελικά θα καταστήσουν την προσπάθεια δύσκολη και θα την υποσκάψουν.

cale-diet-weight-lossΈνας κορυφαίος Βρετανός χειρουργός που έχει ειδικευτεί στην απώλεια βάρους αναφέρει τέσσερα πράγματα που πρέπει κάποιος να αντιμετωπίσει για να μην πάρει η προσπάθειά του χαμένη.

Η δρ Sally Norton, μια σύμβουλος του βρετανικού Εθνικού Συστήματος Υγείας λέει: «Είμαστε πλάσματα της συνήθειας και υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις ή στιγμές που μπορεί να είναι πολύ ισχυρές και να μην μας αφήνουν να επιτύχουμε στο στόχο μας σχετικά με την απώλεια βάρους. Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούν κάνοντας μια περικοπή της ποσότητας της τροφής  να χάσουν εύκολα βάρος. Αν δεν συνειδητοποιήσουν τα τέσσερα αδύνατα σημεία τους στο “που, ποιος, γιατί και πότε ” η αποτυχία είναι εγγυημένη”.

Σύμφωνα με τη Norton πρέπει να αντιληφθείτε τα τέσσερα παρακάτω πράγματα που σας κάνουν να παίρνετε περισσότερες θερμίδες και να λάβετε συνειδητά μέτρα.

ΠΟΥ

Πρέπει να εντοπίσετε την «επικίνδυνη περιοχή» της πόλης σας, την περιοχή, τον δρόμο ή το μαγαζί που σας κάνει να παίρνετε τις παραπανίσιες θερμίδες. Πάντα υπάρχει μια επικίνδυνη περιοχή. Αντιληφθείτε ποια είναι και κόψτε κάθε σχέση μαζί της. Αν το μέρος αυτό εμφανίζεται μπροστά σας διότι βρίσκεται στη διαδρομή σας, αλλάξτε διαδρομή. Αν είναι το κυλικείο στης δουλειάς, πάρτε το δικό σας φαγητό από το σπίτι. Κι αν συχνάζετε σε ένα εστιατόριο, σχεδιάστε εκ των προτέρων τις επιλογές σας για να μη μπείτε σε μεγάλο  πειρασμό όταν θα είστε εκεί.

ΠΟΙΟΣ

Υπάρχει συχνά ένα συγκεκριμένο πρόσωπο γύρω από τον οποίο τρώτε πολύ λιγότερο υγιεινά. Μπορεί να είναι μια συνήθεια που έχετε μαζί με αυτό το άτομο π.χ. να τρώτε μια επιπλέον σοκολάτα, ένα πίνετε ένα κρασάκι ή να βάζετε ένα μπισκότο στο στόμα σας. Ίσως είναι ένα πρόσωπο στο γραφείο που σας φέρνει πάντα το ακαταμάχητο κέικ. Σκεφτείτε ποιο άτομο είναι αυτό και κάντε κάτι για να αλλάξετε την επιρροή που έχει στη διατροφή σας. Επηρεάστε το εσείς.

ΓΙΑΤΙ

Σκεφτείτε  γιατί θέλετε να φάτε τη συγκεκριμένη στιγμή. Πολλοί από εμάς απλά δεν δίνουμε καμία προσοχή στο γιατί θέλουμε να φάμε και αν είμαστε πραγματικά πεινασμένοι. Συχνά θέλουμε να φάμε για ψυχολογικούς λόγους π.χ. όταν βαριόμαστε ή όταν είμαστε θυμωμένοι. Σταματήστε την επιθυμία σας για φαγητό ένα λεπτό και ρωτήστε τον εαυτό σας αν πραγματικά πεινάτε ή κάποιο συναίσθημα οδηγεί να θέλετε να βάλετε κάτι στο στόμα σας. Αν σάς έρχετε η επιθυμία να πιείτε ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό, επιλέξτε το νερό και σταδιακά θα γίνει η νέα σας συνήθεια.

ΠΟΤΕ

Αν πιάσετε τον εαυτό σας να ψάχνει ένα ζαχαρούχο ποτό 2 ώρες αφότου έχετε φάει, κάτι πάει στραβά. Ίσως φάγατε αρκετούς υδατάνθρακες και σας έπιασε μια ελαφρή υπογλυκαιμία. Επιλέξτε να τρώτε τροφές με λίγο περισσότερες πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και υγιεινά λίπη (ναι τα λίπη αυξάνουν το κορεσμό της πείνας και δεν έχετε πρόβλημα αν είναι υγιεινά όπως π.χ. το ελαιόλαδο). Αντισταθείτε στον πόθο για επιδρομές στο ψυγείο και κάντε κάτι για να κόψετε την τάση σας να τρώτε αργά το βράδυ. Αν σας έρθει μια τέτοια επιθυμία, βρείτε ένα μέσο απόσπασης της προσοχής και πηγαίνετε πιο νωρίς για ύπνο. Ο καλός ύπνος θα σας βοηθήσει επίσης να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές την επόμενη ημέρα.