kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ataşehir escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort Ankara Escort Ankara escort Çankaya escort escort ankara ankara escort istanbul escort istanbul escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort rus porno jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort mersin escort
Τα τρανς λιπαρά, και όχι τα κορεσμένα λίπη, προκαλούν πρόωρο θάνατο

Τα τρανς λιπαρά, και όχι τα κορεσμένα λίπη, προκαλούν πρόωρο θάνατο

Οι άνθρωποι που τρώνε βούτυρο και άλλες κορεσμένες λιπαρές τροφές δεν είναι πιο πιθανό να έχουν πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό British Medical Journal.

Ερευνητές έψαξαν τα αρχεία της υγείας εκατοντάδων χιλιάδων ασθενών και δεν βρήκαν στατιστική σχέση μεταξύ της κατανάλωσης κορεσμένου λίπους και των καρδιακών παθήσεων ή του διαβήτη τύπου 2. Αντίθετα, βρήκαν ότι τα τρανς λιπαρά ευθύνονται για αύξηση του κινδύνου για πρόωρο θάνατο κατά 34%.

Τα ευρήματα,  αυξάνουν περαιτέρω τις αμφιβολίες για τις κατευθυντήριες διατροφικές γραμμές που προειδοποιούν να αποφεύγουμε το βούτυρο, το πλήρες γάλα και τα κρέατα επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη.

Το κοινό είχε ενημερωθεί στη δεκαετία του 1950 να μειώσει την πρόσληψη του συνολικού λίπους στο 30% των θερμίδων και την πρόσληψη του κορεσμένου λίπους στο 10%. Δεν είχε ενημερωθεί όμως για τα τρανς λιπαρά, των οποίων ο ρόλος αποκαλύφθηκε στη δεκαετία του 1990. Αλλά τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι τα κορεσμένα λίπη δεν φαίνεται να μειώνουν το προσδόκιμο ζωής.

Τα κορεσμένα λίπη συμβάλλουν στο 10% περίπου των θερμίδων στην Βορειοαμερικανική δίαιτα και τα τρανς λιπαρά στο 1-2%. Οι κύριες πηγές κορεσμένων λιπαρών οξέων τροφίμων είναι τα ζωικά προϊόντα όπως το βούτυρο, το γάλα, το κρέας, ο σολομός και οι κρόκοι αυγών, καθώς και μερικά φυτικά προϊόντα όπως σοκολάτα και βούτυρο κακάο, το έλαιο της καρύδας, και το έλαιο του φοίνικα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο McMaster στο Χάμιλτον του Καναδά, εξέτασαν 12 προηγούμενες μεγάλες μελέτες, που περιλαμβάνουν μεταξύ 90.000 και 340.000 άτομα η κάθε μια, και αναφέρονται στη σχέση μεταξύ των διαφόρων ειδών λίπους και υγείας.

Το συμπέρασμα είναι πως τα στοιχεία από αυτές τις μελέτες δεν πείθουν ότι τα κορεσμένα λίπη αυξάνουν τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Μάλιστα στις ασιατικές μελέτες μια αύξηση των κορεσμένων λιπαρών συνεπάγεται λιγότερα εγκεφαλικά. Είναι γνωστό ότι στους Ασιάτες συμβαίνουν περισσότερα αιμορραγικά εγκεφαλικά ο κίνδυνος των οποίων αυξάνεται όταν η χοληστερίνη του αίματος είναι χαμηλή.

Τα στοιχεία της παρούσας μετα-ανάλυσης δείχνουν ότι η επιδημία των καρδιακών προσβολών που υπήρξε μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ενδεχομένως να οφείλεται στα τρανς λιπαρά (τα οποία είναι ακόρεστα) και όχι στα κορεσμένα λιπαρά.

Αλλά δεν είναι όλοι πεπεισμένοι από αυτό το εύρημα. Ο καθηγητής Τομ Σάντερς, του King College του Λονδίνου, δήλωσε: «Θα ήταν ανόητο να ερμηνεύσει κανείς αυτό το εύρημα ότι μπορεί να τρώει όσες κορεσμένες λιπαρές τροφές θέλει κάθε μέρα».

Πηγή: Intake of saturated and trans unsaturated fatty acids and risk of all cause mortality, cardiovascular disease, and type 2 diabetes: systematic review and meta-analysis of observational studies.

Δείτε επίσης