ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ένα μήλο (ή αχλάδι ή μπανάνα) την ημέρα το εγκεφαλικό το κάνει πέρα

16/09/2011 11:12 · Σχόλια

Η κατανάλωση μήλων, αχλαδιών και μπανανών απομακρύνει την πιθανότητα εγκεφαλικού, σύμφωνα με μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διατροφή με πολλά φρούτα και λαχανικά που έχουν άσπρη “σάρκα”, λειτουργεί προστατευτικά στην περίπτωση των εγκεφαλικών επεισοδίων. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που συσχετίζει τα εγκεφαλικά με το χρώμα των φρούτων, το οποίο εξαρτάται από την παρουσία διαφόρων φυτοχημικών, όπως τα φλαβονοειδή και τα καροτενοειδή.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την διατροφολόγο Λίντα Ούντε Γκριπ του πανεπιστημίου Βαγκενίγκεν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό του Αμερικανικού Καρδιολογικού Συλλόγου “Stroke”, παραδέχτηκαν ότι δεν γνωρίζουν ακριβώς την αιτία που τα συγκεκριμένα λευκόσαρκα φρούτα μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού μέχρι 52% και ανέφεραν ότι πρέπει να γίνουν περαιτέρω έρευνες πάνω στο ζήτημα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν για πάνω από δέκα χρόνια περισσότερα από 20.000 ενηλίκους χωρίς καρδιαγγειακά προβλήματα, με μέση ηλικία 41 ετών, και βρήκαν ότι η αύξηση μόλις κατά 25 γραμμάρια στην κατανάλωση τέτοιων φρούτων και λαχανικών ημερησίως μειώνει κατά 9% τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Από αυτά, πάνω από τα μισά ήσαν μήλα και αχλάδια (ένα μέσο μήλο ζυγίζει 120 γραμμάρια). Στα λευκά λαχανικά ανήκουν επίσης τα κουνουπίδια και τα αγγούρια.

Δεν διαπιστώθηκε ανάλογη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικά από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών άλλου χρώματος (πράσινου, πορτοκαλί, κίτρινου, κόκκινου κ.α.). Παρόλα αυτά, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε φρούτα και λαχανικά διαφορετικών χρωμάτων, αν θέλουν να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή, καθώς όλα τα φρούτα και λαχανικά είναι ωφέλιμα για άλλες χρόνιες παθήσεις, πέρα από τα εγκεφαλικά.

“Είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς ποιες θρεπτικές ουσίες είναι οι κατ’ εξοχήν ωφέλιμες στα λευκόσαρκα φρούτα και λαχανικά. Γνωρίζουμε ότι τα μήλα και τα αχλάδια είναι πλούσια σε διατροφικές ίνες, αλλά μπορεί να υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις”, δήλωσε η Γκριπ, η οποία πάντως συνέστησε στους καταναλωτές να τρώνε ένα μήλο την μέρα. 

Ίσως σας ενδιαφέρουν:

Σχετικά άρθρα:

  1. Ένα μήλο την ημέρα δεν κάνει οπωσδήποτε τον γιατρό πέρα
  2. Η πρωτεΐνη 11BetaSHD1 κάνει το σώμα …μήλο ή αχλάδι
  3. Ένα μήλο την ημέρα…
  4. “Μήλο” ή “αχλάδι”; Tα γονίδια επηρεάζουν το σχήμα του σώματος
  5. Τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά την ημέρα, λένε τώρα οι ειδικοί
  6. Φρούτα και λαχανικά προστατεύουν από την υποτροπή του καρκίνου του μαστού
  7. Γιατί τα μήλα…κάνουν πέρα τον γιατρό
  8. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν την καρδιά
  9. Οξειδωτικό στρες: Τρώτε φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς
  10. Ο καφές προστατεύει τις γυναίκες από εγκεφαλικό
  11. Τελικά, τα φρούτα και τα λαχανικά προλαμβάνουν τον καρκίνο;
  12. Μεταλλαγμένο μήλο που δεν μαυρίζει
  13. Μήλο για ανάπτυξη μυών
  14. Στανόλες: 2 γρ. την ημέρα μειώνουν την χοληστερίνη 16%
  15. Αντιοξειδωτικά η απάντηση στην Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια

Leave a Comment