kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ataşehir escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort Ankara Escort Ankara escort Çankaya escort escort ankara ankara escort izmir escort bursa escort gaziantep escort denizli escort porno indir travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort rus porno jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort mersin escort
Ελαιόλαδο και σαλάτα μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Ελαιόλαδο και σαλάτα μειώνουν την αρτηριακή πίεση

salata elaioladoΔιεθνής ομάδα επιστημόνων υποστηρίζει ότι η μεσογειακή διατροφή και ιδιαίτερα ο συνδυασμός του ελαιολάδου με μία πράσινη σαλάτα ή μαγειρεμένα λαχανικά μειώνει την αρτηριακή πίεση. Η μελέτη αφορούσε ποντίκια αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι τα ίδια αποτελέσματα ισχύουν και για τους ανθρώπους.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στο περιοδικό PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences), σε μελέτη που πραγματοποίησαν σε ποντίκια βρήκαν πως όταν συνδυαστούν τα ακόρεστα λίπη του ελαιολάδου με τα νιτρώδη άλατα των λαχανικών, δημιουργούνται νιτρώδη λιπαρά οξέα τα οποία μειώνουν την πίεση που ασκεί το αίμα στις αρτηρίες. Το ίδιο συμβαίνει και όταν συνδυαστούν οι ξηροί καρποί (π.χ. καρύδια) και το αβοκάντο (πρόκειται για το πιο λιπαρό φρούτο) με τα λαχανικά.

Η μεσογειακή διατροφή θεωρείται η καλύτερη παγκοσμίως για την υγεία και τη μακροζωία αλλά ακόμα και μέχρι σήμερα δεν είναι σαφές ποια από τα στοιχεία της είναι τα πιο υγιεινά. Τυπικά αποτελείται από άφθονα λαχανικά (μαγειρεμένα ή ωμά), φρούτα, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς, ενώ περιέχει ελάχιστο κόκκινο κρέας και βούτυρο ή ζωικά λιπαρά. Περιέχει επίσης μικρές ποσότητες κρασιού που συνοδεύουν τα γεύματα.

Ορισμένοι ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι το μυστικό της Κρητικής διατροφής, μέσω της οποίας έγινε γνωστή η Μεσογειακή διατροφή, ήταν ότι στην πραγματικότητα περιείχε ικανοποιητικές ποσότητες σε άλφα λινολενικό οξύ.

Τα νιτρώδη λιπαρά οξέα

Στην παρούσα μελέτη, οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν αν η δημιουργία των νιτρωδών λιπαρών οξέων είναι αυτό που κάνει τη Μεσογειακή διατροφή υγιεινή.

Έτσι, ο Philip Eaton, καθηγητής Καρδιαγγειακής Βιοχημείας στο King’s College του Λονδίνου και συνάδελφοί του από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, χρησιμοποίησαν γενετικά τροποποιημένα ποντίκια προκειμένου να εξετάσουν τις επιδράσεις των νιτρωδών λιπαρών οξέων στο σώμα τους.

Όπως διαπίστωσαν, τα λιπαρά οξέα δεσμεύουν ένα ένζυμο που λέγεται εποξειδική υδρολάση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αρτηριακή πίεση. Το ίδιο ένζυμο διαθέτουν και οι άνθρωποι, γι’ αυτό οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα νιτρώδη λιπαρά οξέα δρουν με παρόμοιο τρόπο στο ανθρώπινο σώμα.

Οι ερευνητές προγραμματίζουν κλινικές μελέτες για να εξακριβώσουν κατά πόσο ακριβώς μειώνεται η αρτηριακή πίεση με την βοήθεια αυτών των λιπαρών οξέων.

Ο Sanjay Thakrar του Βρετανικού Καρδιολογικού Ιδρύματος, δήλωσε: “Αυτή η ενδιαφέρουσα μελέτη κατά κάποιο τρόπο εξηγεί γιατί η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό για την υγεία της καρδιάς. Τα αποτελέσματα έδειξαν τον τρόπο με τον οποίο μια συγκεκριμένη χημική ένωση βοηθάει στην καταπολέμηση της υψηλής πίεσης του αίματος, η οποία είναι.ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Ωστόσο, απαιτούνται κι άλλες μελέτες καθώς τα πειράματα διεξήχθησαν σε ποντικούς”.

Δείτε επίσης