kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ataşehir escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort Ankara Escort Ankara escort Çankaya escort escort ankara ankara escort izmir escort bursa escort gaziantep escort denizli escort porno indir travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort rus porno jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort mersin escort
Οι αεροβικές ασκήσεις βελτιώνουν τις νοητικές λειτουργίες στους ηλικιωμένους

Οι αεροβικές ασκήσεις βελτιώνουν τις νοητικές λειτουργίες στους ηλικιωμένους

Ένας σημαντικός αριθμός των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω επηρεάζονται από ήπια γνωστική εξασθένηση. Νέα έρευνα δείχνει ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να έχει εξαιρετικά ευεργετικές συνέπειες για αυτά τα άτομα. Μάλιστα, οι αεροβικές ασκήσεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις ασκήσεις διατάσεων (στρέτσινγκ) για την υγεία του εγκεφάλου τους.

aerobicΑμερικανοί ερευνητές, με επικεφαλής τη Laura Baker από το Wake Forest School of Medicine στη Βόρεια Καρολίνα, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής.

Η μελέτη αφορούσε 35 άτομα με συμπτώματα ήπιας γνωσιακής (νοητικής) διαταραχής, η οποία αποτελεί συχνά πρώιμη ένδειξη της νόσου Αλτσχάιμερ. Προηγούμενες μελέτες αναφέρουν ότι το 5-20% του πληθυσμού των ηλικιωμένων παρουσιάζουν ήπια γνωστική εξασθένηση. Μερικές από αυτές έχουν δείξει ότι το 80% αυτών των ατόμων θα αναπτύξουν Αλτσχάιμερ μετά από 6 χρόνια.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι η άσκηση μπορεί να αυξήσει τον όγκο ορισμένων περιοχών του εγκεφάλου και βελτιώνει τη μνήμη. Τώρα, η νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι η άσκηση μπορεί να αυξήσει το μέγεθος του εγκεφάλου και επιπλέον υποδηλώνει ότι μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία των ατόμων που παρουσιάζουν ήπια νοητική εξασθένηση.

Η αεροβική άσκηση είναι καλύτερη από το στρέτσινγκ

Οι 35 συμμετέχοντες στη μελέτη χωρίστηκαν σε δύο ομάδες με τυχαίο τρόπο: οι 16, μέσης ηλικίας 63 ετών, έκαναν αεροβικές ασκήσεις, όπως διάδρομο και στατικό ποδήλατο, τέσσερις φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η δεύτερη ομάδα των 19 ατόμων, μέσης ηλικία 67 ετών, έκανε διατατικές ασκήσεις με την ίδια συχνότητα.

Οι επιστήμονες εξέτασαν με μαγνητική τομογραφία τους εγκεφάλους των συμμετεχόντων τόσο πριν αρχίσει η μελέτη όσο και μετά το εξάμηνο όταν τελείωσαν τα δύο προγράμματα άσκησης. Διαπιστώθηκε ότι τόσο η αερόβια όσο και η διατατική άσκηση είχε αυξήσει τη φαιά ουσία του εγκεφάλου σε περιοχές που σχετίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Όμως στην ομάδα της αεροβικής άσκησης υπήρχαν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα του στρέτσινγκ, τόσο στο συνολικό όγκο του εγκεφάλου όσο και στον όγκο της φαιάς ουσίας. Επιπλέον, στα άτομα που είχαν κάνει στρέτσινγκ υπήρχαν ενδείξεις ατροφίας στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους.

Τα νοητικά τεστ που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν ότι η αεροβική ομάδα είχε βελτιώσει τις επιδόσεις της μετά από το εξάμηνο της άσκησης, ενώ δεν συνέβη το ίδιο με την ομάδα του στρέτσινγκ.

«Ακόμη και μετά από μια σύντομη χρονική περίοδο, είδαμε ότι η αεροβική άσκηση οδήγησε σε αξιοσημείωτες αλλαγές στον εγκέφαλο», ανέφερε η Baker.

Δείτε επίσης