Κινόα: Πλούσια σε πρωτεΐνες

Η κινόα μοιάζει με δημητριακό, αλλά στην πραγματικότητα αυτός ο σπόρος που είναι ο αποξηραμένος καρπός του φυτού της κινόα, που καλλιεργούσαν οι Ίνκας στις Άνδεις ήδη από το 3.000 π.Χ. είναι πιο κοντά στις οικογένειες των παντζαριών και του σπανακιού παρά στα δημητριακά. Είναι μια εξαιρετικά καλή πηγή φυτικών ινών και με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες.

Η κινόα προσφέρει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα (συνολικά τα απαραίτητα αμινοξέα, δηλαδή αυτά που δεν συνθέτει ο οργανισμός κι έτσι πρέπει να τα παίρνουμε από την διατροφή είναι 9), βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β6, Β9, είναι γεμάτο σε μεταλλικά ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, χαλκό και μαγγάνιο και έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, μεταξύ 14-16%, (όταν εξαιρέσουμε το νερό που περιέχει). Επιπλέον, περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την καρδιά.

Το μαγείρεμα της κινόα είναι εξαιρετικά εύκολο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως το ρύζι ή το κουσκούς. Ωστόσο, πρέπει να πλύνετε πολύ καλά την κινόα, καθώς η φλούδα της μπορεί να δώσει μια πικρή γεύση στο φαγητό, και να την βράσετε στη διπλάσια ποσότητα νερού. Μπορείτε να την απολαύσετε σκέτη ή να την αναμείξετε με λαχανικά, όσπρια ή ό,τι άλλο επιθυμείτε!

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Δείτε επίσης