Λίγα οφέλη έχουν τα προβιοτικά – τα βακτήρια καταστρέφονται στο στομάχι

probiotika 4 ofelosΤα περισσότερα προβιοτικά προϊόντα της αγοράς δεν έχουν οφέλη για την υγεία. Αυτό γράφουν Bρετανοί ερευνητές από το University College του Λονδίνου (UCL) στο επιστημονικό περιοδικό Beneficial Microbes.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα προβιοτικά προϊόντα (ροφήματα ή συμπληρώματα διατροφής σε δισκία) συνήθως δεν παρέχουν κανένα όφελος στην υγεία διότι δεν φτάνουν στο λεπτό έντερο.

Πέρα από αυτό, οι παρασκευάστριες εταιρείες δεν λένε πάντα την αλήθεια στις ετικέτες διότι στην πραγματικότητα τα προβιοτικά τρόφιμα περιέχουν πολύ λιγότερα ζωντανά φιλικά βακτήρια απ’ όσα αναγράφουν.

Σ’ αυτά τα συμπεράσματα κατέληξαν οι επιστήμονες αφού υπέβαλαν σε τρία τεστ 8 προβιοτικά προϊόντα που κυκλοφορούν στη βρετανική αγορά. Τα τεστ αξιολόγησαν αν περιέχουν όσα ζωντανά βακτήρια αναγράφουν στις συσκευασίες τους, αν αυτά τα βακτήρια επιζούν στο όξινο περιεχόμενο του στομάχου και αν τα προβιοτικά μπορούν να αναπτυχθούν στο λεπτό έντερο.

Τα μισά από τα προβιοτικά τρόφιμα απέτυχαν και στα τρία τεστ (οι αποτυχημένες μάρκες ήταν τα Align, Biobalance, Bio-Kult and Probio 7). Από τα υπόλοιπα, ένα προβιοτικό ρόφημα περιείχε αρκετά ζωντανά βακτήρια αλλά απέτυχε στα επόμενα δύο τεστ (το γιαούρτι Yakult). Ένα άλλο ρόφημα περιείχε αρκετά βακτήρια αλλά λίγα επέζησαν στο όξινο περιεχόμενο του στομάχου (το Actimel). Το έβδομο προβιοτικό πέρασε το τεστ του στομαχιού αλλά περιείχε λιγότερα ζωντανά βακτήρια απ’ όσα έλεγε (το προϊόν VSL#3). Και τελικά, μόνο το όγδοο πέρασε και τα τρία τεστ (το βασισμένο στο κριθάρι ρόφημα Symprove).

Πια αποτελεσματικά τα προβιοτικά σε υγρή μορφή

«Το να καταναλώνει κάποιος ένα προβιοτικό προϊόν δεν έχει νόημα, εάν το στομάχι του καταστρέφει όλα τα βακτήρια που αυτό περιέχει», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Σάιμον Γκέισφορντ, καθηγητής Φαρμακευτικής και επικεφαλής του Τμήματος Φαρμακευτικής του UCL.

Και πρόσθεσε: «Τα ευρήματά μας δηλώνουν ότι τα προβιοτικά σε υγρή μορφή είναι αποδοτικότερα από αυτά σε μορφή δισκίων, καθώς και ότι δεν είναι όλα εξίσου αποτελεσματικά».

Για να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά τους, ο Γκέισφορντ συνιστά να λαμβάνονται τα προβιοτικά αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα με άδειο στομάχι και να περιμένει κανείς τουλάχιστον 10 λεπτά πριν πιει τον καφέ του ή φάει πρωινό, για να μειωθούν οι πιθανότητες να καταστραφούν τα ωφέλιμα βακτήρια από τα πολλά γαστρικά οξέα που θα παραχθούν αμέσως μετά την κατανάλωση φαγητού.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn




Δείτε επίσης