kartal escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ataşehir escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort Ankara Escort Ankara escort Çankaya escort escort ankara ankara escort jigolo arayan bayanlar jigolo istanbul jigolo olmak istiyorum jigolo ajansı beykent koltuk doseme izmir escort bursa escort gaziantep escort denizli escort porno indir istanbul escort istanbul escort anadolu yakasi escort istanbul escort esenyurt escort türk porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort rus porno jigolo kirala jigolo basvuru jigolo olmak istiyorum jigolo olmak istiyorum jigolo sitesi ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort mersin escort ümraniye escort ümraniye escort çekmeköy escort çekmeköy escort bostancı escort bursa escort bursa escort görükle escort bursa escort
Καλό μάσημα ίσον λιγότερες θερμίδες

Καλό μάσημα ίσον λιγότερες θερμίδες

Το κλειδί για έλεγχο του σωματικού βάρους ίσως τελικά να είναι το πόσο καλά μασάμε το φαγητό μας. Βρετανική μελέτη έδειξε πως όποιος μασάει κάθε μπουκιά του επί 30 δευτερόλεπτα όχι μόνο μειώνει την όρεξή του, αλλά περιορίζει δραματικά τη λαχτάρα για σοκολάτες, γλυκά και τσιμπολόγημα που είναι βέβαια οι κύριοι υπαίτιοι για την αύξηση του σωματικού βάρους.

Στη σχετική μελέτη, την οποία πραγματοποίησαν ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, οι εθελοντές που μασούσαν καλά το μεσημεριανό τους έτρωγαν το απόγευμα τα μισά σνακ απ’ όσα εκείνοι που μασούσαν βιαστικά.

Αν και προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως η καλή μάσηση της τροφής σε ένα γεύμα, μειώνει την πρόσληψη θερμίδων στη διάρκειά του, η νέα μελέτη δείχνει ότι τελικά επηρεάζει την κατανάλωση θερμίδων και την υπόλοιπη μέρα.

Όπως γράφουν οι ερευνητές του Μπέρμιγχαμ στην επιθεώρηση «Appetite», στη μελέτη τους συμμετείχαν 43 φοιτητές και φοιτήτριες, οι οποίοι έμειναν νηστικοί για 2 ώρες πριν αρχίσει το πείραμα. Σε κάθε εθελοντή δόθηκε ένα πιάτο γεμάτο με πανομοιότυπα σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί. Οι ερευνητές χώρισαν τους φοιτητές σε τρεις ομάδες. Η πρώτη κλήθηκε να φάει ως συνήθως, η δεύτερη να κάνει παύση 10 δευτερολέπτων πριν καταπιεί κάθε μπουκιά και η τρίτη να μασάει κάθε μπουκιά επί 30 δευτερόλεπτα πριν την καταπιεί.

Δύο ώρες έπειτα από την ολοκλήρωση του γεύματος, οι ερευνητές έδωσαν στους εθελοντές τους από ένα μπωλ γεμάτο γλυκίσματα με γεύση φρούτων και ένα άλλο γεμάτο σοκολατάκια με καραμέλα, ζητώντας τους να φάνε όσο ήθελαν, βαθμολογώντας την πείνα τους και την απόλαυση που αποκόμιζαν από αυτά.

Οι φοιτητές που είχαν φάει το μεσημεριανό τους με την συνήθη ταχύτητα και όσοι έκαναν παύση πριν καταπιούν, κατανάλωσαν παρόμοια ποσότητα γλυκισμάτων. Όσοι όμως είχαν μασήσει κάθε μπουκιά τους επί 30 δευτερόλεπτα, έφαγαν τα μισά γλυκά. Η αλήθεια, όμως, είναι πως αυτό είχε ένα τίμημα. «Οι εθελοντές της ομάδας της παρατεταμένης μάσησης ήσαν λιγότερο ικανοποιημένοι από το φαγητό τους και αποκόμισαν μικρότερη ευχαρίστηση από τα γλυκίσματα», γράφουν οι ερευνητές.

Εγκέφαλος και μάσημα

Το εύρημα αυτό αποδίδεται στο ότι το παρατεταμένο μάσημα της τροφής ήταν μία νέα και αρκετά κοπιώδης εμπειρία για τους εθελοντές. Γιατί, όμως, τρώει λιγότερο όποιος μασάει καλά κάθε μπουκιά; Οι ερευνητές εικάζουν πως όταν συγκεντρωνόμαστε τόσο πολύ στη διαδικασία του φαγητού, ο εγκέφαλος θυμάται κάθε γεύμα επί περισσότερες ώρες, με αποτέλεσμα να καθυστερεί να ενεργοποιήσει το μήνυμα για νέα πρόσληψη τροφής.

Δεν αποκλείεται, πάντως, να είναι τόσο δυσάρεστη η παρατεταμένη μάσηση για τον εγκέφαλο, ώστε απωθεί την ιδέα της νέας κατανάλωσης φαγητού, ακόμα κι αν αυτό είναι κάτι όπως τα γλυκά, που φυσιολογικά θα λαχταρούσε πολύ.

Δείτε επίσης