Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για τα οστά όσο το ασβέστιο

Μελέτη που παρουσιάσθηκε στο ετήσιο συνέδριο των Παιδιατρικών Ακαδημαϊκών Εταιρειών (PAS) στην Ουάσινγκτον αποκαλύπτει ότι οι τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο με το ασβέστιο στην δημιουργία της οστικής μάζας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Οι ειδικοί συνιστούν δεκαετίες τώρα στα παιδιά να πίνουν αρκετό γάλα για να έχουν γερά οστά, αλλά μία νέα μελέτη υποδηλώνει ότι εξίσου σημαντικές είναι οι μπανάνες, οι ξηροί καρποί, τα αμύγδαλα και τα ρεβίθια.

«Πολλά θρεπτικά συστατικά έχουν ζωτική σημασία για υγιή οστά στα παιδιά και ένα από αυτά φαίνεται ότι είναι το μαγνήσιο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Στήβεν Έιμπραμς, καθηγητής Παιδιατρικής στο Κολέγιο Ιατρικής Μπέιλορ, στο Χιούστον. «Το ασβέστιο είναι σημαντικό αλλά, με εξαίρεση τα παιδιά και τους εφήβους που έχουν πολύ χαμηλή πρόσληψη, δεν είναι πιο σημαντικό από το μαγνήσιο».

Μαγνήσιο, ασβέστιο και οστά

Αν και είναι καλά τεκμηριωμένος ο ρόλος του μαγνησίου για την οστική υγεία των ενηλίκων, λίγες είναι οι μελέτες που έχουν διερευνήσει κατά πόσον σχετίζεται με την οστική μάζα των μικρών παιδιών.

Για να διερευνήσουν το θέμα, οι επιστήμονες του Μπέιλορ επιστράτευσαν 63 υγιή παιδιά ηλικίας 4-8 ετών, τα οποία δεν έπαιρναν κανενός είδους βιταμίνη ή πολυβιταμίνη, και τα μελέτησαν επί δύο εβδομάδες.Οι γονείς των παιδιών κρατούσαν αναλυτικά ημερολόγια της διατροφής των παιδιών τους, ενώ εκείνα χρειάσθηκε να παραμείνουν δύο φορές στο νοσοκομείο για 24 ώρες προκειμένου να υποβληθούν σε μετρήσεις των επιπέδων ασβεστίου και μαγνησίου στον οργανισμό τους.Επιπλέον, υποβλήθηκαν σε μετρήσεις οστικής πυκνότητας.

Στη διάρκεια της νοσηλείας τους το φαγητό και τα ροφήματά τους περιείχαν ακριβώς τις ίδιες ποσότητες ασβεστίου και μαγνησίου που κατανάλωναν στο σπίτι τους, με βάση τα ημερολόγια διατροφής που είχαν κρατήσει οι γονείς τους. Οι αναλύσεις έδειξαν πως η ποσότητα του μαγνησίου που κατανάλωναν τα παιδιά και απορροφούσε ο οργανισμός τους αποτελούσε ισχυρό δείκτη της οστικής πυκνότητάς τους, ενώ αντιθέτως το ασβέστιο δεν ήταν και τόσο ισχυρό.

Τα ευρήματα αυτά σημαίνουν ότι «είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίζεται όχι μόνο η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου, αλλά και η πρόσληψη μαγνησίου από τα παιδιά», τόνισε ο δρ Έιμπραμς. Να σημειωθεί ότι τα γερά οστά μέχρι την ενηλικίωση παίζουν σημαντικό ρόλο για το αν αργότερα θα εμφανιστεί οστεοπόρωση.

Καλές πηγές μαγνησίου είναι τα αμύγδαλα, οι σπόροι κολοκύθας (σπόρια), το γιαούρτι, τα ρεβίθια, οι μπανάνες, τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, η βρώμη και η μαύρη σοκολάτα.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn




Δείτε επίσης