maltepe escort ataşehir escort maltepe escort ümraniye escort ümraniye escort ümraniye escort ataşehir escort kartal escort maltepe escort ümraniye escort maltepe escort alanya escort tuzla escort http://www.pendikliler.com/ kartal escort bahcesehir escort best price Wohnungsauflosung Berlin bahcesehir satilik daire avcilar kiz yurtlari ankara escort ankara escort bayan ankara escort ankara escort ankara escort istanbul escort halkalı escort escort bayan porno istanbul escort travesti porno izmir escort izmir escort ankara escort ankara escort
Το γρήγορο περπάτημα προστατεύει από την άνοια

Το γρήγορο περπάτημα προστατεύει από την άνοια

permathma grhgoro anoiaΣύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Sports Medicine, το γρήγορο περπάτημα για 2 ώρες την εβδομάδα μπορεί να ενισχύσει τη νοητική κατάσταση των γυναικών που αντιμετωπίζουν κίνδυνο άνοιας και Αλτσχάιμερ.

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας, ενώ άλλες έχουν επικεντρωθεί στην εγκύμναση του εγκεφάλου μέσω δραστηριοτήτων όπως τα σταυρόλεξα, τα παιχνίδια με τράπουλα και οι ασκήσεις σε υπολογιστή.

Αεροβική άσκηση

Η μελέτη έγινε από Καναδούς ερευνητές από το Τμήμα Φυσικοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, διήρκεσε 6 μήνες και διεξήχθη σε γυναίκες με πρώιμα προβλήματα μνήμης. Έδειξε ότι η αεροβική άσκηση αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, της περιοχής του εγκεφάλου που εμπλέκεται στη μάθηση και στη μνήμη. Ο ιππόκαμπος είναι ευάλωτος απέναντι στη γήρανση και στις νευρολογικές βλάβες.

Η μελέτη περιελάμβανε 86 γυναίκες ηλικίας 70-80 ετών με ήπια γνωστική διαταραχή, η οποία θεωρείται προάγγελος της άνοιας. Οι γυναίκες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα έκανε 2 φορές την εβδομάδα γρήγορο περπάτημα επί μία ώρα. Η δεύτερη ομάδα ακολούθησε πρόγραμμα προπόνησης αντίστασης (βαθιά καθίσματα, άρση βαρών κλπ) 2 φορές την εβδομάδα επί μία ώρα ενώ η τρίτη ομάδα γυναικών ακολούθησε πρόγραμμα ασκήσεων ίδιας διάρκειας που αφορούσε την ισορροπία και την τόνωση των μυών.

Το μέγεθος του ιππόκαμπου μετρήθηκε στην αρχή και στο τέλος της εξάμηνης περιόδου παρακολούθησης. Τα αποτελέσματα τους εξέπληξαν καθώς υπήρξαν ενδείξεις σχετικά με το ότι το μεγαλύτερο μέγεθος του ιππόκαμπου σχετιζόταν με ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις στη μάθηση και στη μνήμη. Ωστόσο, σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης Τερέζα Λιου-Αμπρόζ, η σχέση μεταξύ του όγκου του εγκεφάλου και των γνωστικών επιδόσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί περαιτέρω έρευνες.

Η ειδικός τόνισε ότι τουλάχιστον η αεροβική άσκηση φαίνεται να επιβραδύνει τη συρρίκνωση του ιππόκαμπου και να διατηρεί τον όγκο του σε γυναίκες που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο άνοιας. «Με δεδομένα τα συνεχώς αυξανόμενα στοιχεία που δείχνουν ότι η άσκηση είναι ευεργετική για την υγεία του εγκεφάλου, η φυσική δραστηριότητα πρέπει να αποτελεί μια μόνιμη σύσταση για όλους τους ηλικιωμένους, ασχέτως της γνωστικής κατάστασής τους», είπε η Λιου-Αμπρόζ.

Ιππόκαμπος και μνήμη

Σχολιάζοντας τα νέα ευρήματα η Λόρα Φιπς από το Ιδρυμα Alzheimer’s Research UK ανέφερε:  «Υπάρχουν ολοένα και περισσότερα στοιχεία που μαρτυρούν ότι η τακτική άσκηση μπορεί να κρατήσει υγιή τον εγκέφαλό μας καθώς μεγαλώνουμε. Η νέα μελέτη έδειξε ότι η αεροβική άσκηση, όπως το έντονο περπάτημα, μπορεί να αυξήσει το μέγεθος του ιππόκαμπου που εμπλέκεται στη μνήμη και στη μάθηση».

Η Φιπς προσέθεσε ότι ήταν αναπάντεχο το εύρημα σχετικά με τις χειρότερες επιδόσεις στα τεστ μνήμης στα άτομα με μεγαλύτερο μέγεθος ιππόκαμπου. «Η πιθανή αυτή σύνδεση μαρτυρεί ότι η σχέση μεταξύ του όγκου του εγκεφάλου και της μνήμης είναι πολύπλοκη», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό να ακολουθούμε ισορροπημένη διατροφή, να γυμναζόμαστε τακτικά, να μην καπνίζουμε, να διατηρούμε φυσιολογικό βάρος και να έχουμε την αρτηριακή πίεσή  μας και τη χοληστερόλη μας υπό έλεγχο».

Δείτε επίσης